Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere psikolojik danışma ve rehberlikle ile ilgili temel
kavram ve ilkeleri öğretmek, psikolojik danışma ve rehberliğin gelişimi, danışma
alanları ve yardım meslekleri konusunda uygun anlayışlar geliştirmelerine katkı
sağlamaktır |
Dersin İçeriği: |
RPD’ye ilişkin temel kavram ve ilkeler, RPD’nin tarihçesi, alanı ve dalları;
kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci,
psikolojik danışma kuramları, okul danışmanlığı modelleri (geleneksel ve
gelişimsel), okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu,
önleyici ve gelişimsel), geleneksel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri,
geleneksel okul psikolojik danışmanının rol ve işlevleri, gelişimsel okul
danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel
Rehberlik Programı), temel hizmetleri/müdahaleleri ve gelişimsel okul
danışmanının rol ve işlevleri; RPD’de gelişimsel ve önleyici yaklaşımın amacı ve
ilkeleri, gelişimsel yaklaşımda yaşam becerileri eğitiminin önemi, pozitif genç
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders izlencesi ve Ders içeriğinin tartışılması
|
|
2) |
Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetlerinin Yeri ve Önemi
|
|
3) |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığa ilişkin temel kavram ve ilkeler
|
|
4) |
Okullarda uygulanan rehberlik hizmet alanları
|
|
5) |
Okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu, önleyici ve gelişimsel),
|
|
6) |
Okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici-çare bulucu, önleyici ve gelişimsel),
|
|
7) |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığın problem alanlarına göre sınıflandırılması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Bireyi Tanıma ve Bireyi Tanıma Teknikleri
|
|
10) |
Psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları,
|
|
11) |
Psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları,
|
|
12) |
Gelişimsel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı),
|
|
13) |
Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Değerlendirilmesi
|
|
14) |
Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi ve Değerlendirilmesi
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. |
3 |
2) |
P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. |
5 |
3) |
P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. |
3 |
4) |
P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
3 |
5) |
P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. |
3 |
6) |
P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. |
1 |
7) |
P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. |
1 |
8) |
P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. |
3 |
9) |
P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. |
3 |
10) |
P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. |
1 |
11) |
P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. |
2 |
12) |
P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. |
1 |
13) |
P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. |
1 |
14) |
P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. |
2 |
15) |
P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. |
1 |
16) |
P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. |
2 |
17) |
P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
2 |