Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cumhuriyet ve Demokrasi ilişkisi
1. Cumhuriyet bir devlet sistemi
2. İdeal bir Cumhuriyet köyü projesi
3. .Devlet nedir?
4. Atatürk ve devlet yönetimi.
5. Millet nedir?
6. Vatan nedir?
7. Hürriyet nedir?
8. Demokrasi nedir?
9. Atatürk’ün demokrasi tanımı.
10. Demokrasi süreci.
11. İnsan hakları.
12. Atatürk ve insan hakları
13.Atatürk’ün Devlet Yönetimi ile ilgili olarak önemli uyarısı. |
|
2) |
Atatürk İlkeleri = Modern bir devletin temel ilkeleri: 1.Laiklik, 2. Devrimcilik (İnkılâpçılık), 3.Halkçılık, (Halkçılık Beyannamesi) 4.Milliyetçilik, 5.Devletçilik, (Devlet Öncülüğünde Planlı Sanayileşme, Küreselleşme) 6.Cumhuriyetçilik. 7.Atatürk İlkelerini Bütünleyici İlkeler. 8. Devletin Yapılanma Hedefi |
|
3) |
Atatürk Devrimleri (Türk Devrimi) : 1. Türk devriminin temel ilkesi, 2. Devrimin gerçekleştirilme stratejisi, 3. Devrim yasaları – 8 adet-, 4. Devrimin ana esasları, 5. Kültür ve medeniyet ikilikleri |
|
4) |
Yeni Türk Devletinin Ekonomi Politikasını Tespit Çalışmaları: 1.Atatürk ve Ekonomi, 2.Cumhuriyetin Osmanlıdan devraldığı ekonomik varlıklar, 3.Ulusal ekonomiye geçiş, 4.Birinci Türkiye İktisat Kongresi, Misak-ı İktisadi Esaslar. |
|
5) |
Ekonominin Kurumsal Yapılanması ve Uygulanan Politikalar 1. Kurumsal yapılanma dönemi, 2. Devletçilik uygulamaları, 3. Birinci Beş Yıllık Sanayi Planı (1934–1938), 4. İkinci Beş Yıllık Sanayi Planı, (1937-……) 5. Devlet öncülüğünde planlı sanayileşme ile elde edilen kazanımlar, 6. Atatürk Dönemi Uygulanan Ekonomik Politikalar 7. Uygulanan bu ekonomik politikalar ile Cumhuriyetin ilk 15 yılında ulaşılan sonuç, 8. Döviz kuru politikası, 9. Dış Ticaret politikası, 10. Gelir-Gider politikası, 11. Ulusal gelirin dağılımı, 12. Tarımın öncüsü çiftlikler, 13. Uçak sanayii çalışmaları. 14. Yabancılara ait iktisadi kuruluşların millileştirilmesi |
|
6) |
Siyasi Alanda Yapılan Devrimler: 1. Saltanatın kaldırılması, 2. Cumhuriyet’in ilanı, 3. Cumhuriyet Rejimine uzanan kavram süreci, 4. Halifeliğin kaldırılması, 5.Üç 3 Yasanın kabulü, 6. Halk fırkasının kurulması, 7. Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası
|
|
7) |
Karşı Devrim Hareketleri 1. Şeyh Sait ayaklanması, 2. Takrir-i Sükûn kanunu, 3. Devrimlere gösterilen Tepkiler 4. İzmir Suikastı |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Eğitim ve kültür, sağlık ve bayındırlık alanında gerçekleştirilen düzenlemeler, ekonomik hayatta yapılan yenilikler: Vergi düzenlemeleri, yeni bankaların kurulması, tarımı canlandırma amacıyla alınan tedbirler, bazı sanayi kuruluşlarının kurulması. |
|
10) |
Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan Devrimler: 1. Yeni devletin eğitim hedef ve ilkelerinin belirlenmesi 2. Tevhid-i Tedrisat Kanunu’nun kabulü ( 3 Mart 1924) 3. Harf Devrimi, Latin Harflerinin Kabulü, (03 Kasım 1928) 4. Üniversite Reformu, 1924-1925 yılı Eğitim politikası ana ilkeleri, 5. Türk Promethe’ler (Yurt dışına gönderilen öğrenciler.) |
|
11) |
2. Ara Sınav - Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan Devrimler 1. Halk Eğitimi alanında yürütülen çalışmalar, 2. Halk evleri ve Halk odaları etkinlikleri, 3. Köy enstitüleri, 4. Azınlık okulları ve yabancı okulların kontrol altına alınması, 5. Türk tarihi tetkik cemiyeti, 6. Güneş-dil Teorisi, 7. Türkçe ibadet uygulaması, 8. Güzel sanatlar devrimi, 9. Atatürk’ün kitap okuma sevgisi |
|
12) |
Sosyal Alanda Yapılan Devrimler: 1. Kıyafet devrimi, şapka kanunu ve uygulanmasına tepkiler. 2. Tekke, zaviye ve türbelerin kapatılması. 3. Miladi takvimin kabulü, Ulusal rakam ve ölçüler, 4. Hafta tatilinin Pazar olması, 5. Soyadı kanunu |
|
13) |
Kadın Hakları ve Hukuk Devrimi 1. Kadının tarihi süreçteki yeri, 2. Kadınlara kazandırılan haklar, 3. İlk kadın milletvekilleri, 4. Kurtuluş savaşında Türk Kadını, 5. Türk kadın promethe’ler, 6. Dünya güzellik birincisi, 7. Hukuk düzeni, Osmanlı devletinde hukuk, Hukuk devrimi ile getirilen kurallar, 8. Medeni Hukuk, Ticaret Hukuku, Türk Ceza Hukuku, Anayasalar-Kanuni Esasi, Teşkilatı Esasiye,1921, 1924) 9. Atatürk ve hukuk |
|
14) |
Dış Politika ( 1930-1938) 1. Musul sorununun çözümü, 2. Türkiye’nin Milletler Cemiyeti’ne girişi, 3. Balkan Antantı, 4. Boğazlar Sorunu ve Montreux Sözleşmesi 5. Sadabat Paktı, 6. Hatay sorunu) |
|
15) |
Atatürk’ün Direktifleri 1. Atatürkçü Düşünce Sistemi,(Ulus Egemenliğine dayalı, Tam Bağımsız, Çağdaş ve Gelişmeye elverişli devlet) 2. Atatürk’ün mirası ve Atatürk’ün öğüdü ve hepimize yönelik planlama programı. 3. Atatürk'ün Türk gençliğine bıraktığı kutsal armağan 4. Atatürk'ün Gençliğe hitabesi 5. Atatürk'ün Onuncu yıl Nutku 6. Bu çalışmanın sonunda varılan nokta. 7. Türkiye coğrafyası diyor ki |
|
15) |
Atatürk’ün Direktifleri 1. Atatürkçü Düşünce Sistemi,(Ulus Egemenliğine dayalı, Tam Bağımsız, Çağdaş ve Gelişmeye elverişli devlet) 2. Atatürk’ün mirası ve Atatürk’ün öğüdü ve hepimize yönelik planlama programı. 3. Atatürk'ün Türk gençliğine bıraktığı kutsal armağan 4. Atatürk'ün Gençliğe hitabesi 5. Atatürk'ün Onuncu yıl Nutku 6. Bu çalışmanın sonunda varılan nokta. 7. Türkiye coğrafyası diyor ki |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Turan, R. ve diğerleri; Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara 1999. Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. |
Diğer Kaynaklar: |
Armaoğlu, Fahir. 20. yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1991.
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Tite Yay., Ankara 1981.
Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999.
Armaoğlu, F.; Siyasi Tarih 1789-1960, Ankara 1964.
Aybars, E.; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 1990.
Bayur, Y. H.; Türk İnkılabı Tarihi, C.III, Ankara 1983.
Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
4 |
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
1 |
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
1 |
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
1 |
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
1 |
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
1 |
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
1 |
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
1 |
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
1 |
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
1 |
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
1 |
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
1 |
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
1 |
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
1 |
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
1 |
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
5 |
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
1 |
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|