AENG108 İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AENG108
Ders İsmi: İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Eğitimi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU
Öğr.Gör. VOLGA KURBANZADE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişkilerin bilinmesi, temel atasözleri ve deyimlerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği: Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki, ekler yardımıyla üretilen sözcükler, deyim ve atasözleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişkileri belirleyebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ön ek ve son ekler yardımıyla üretilen sözcükleri belirleyebilir.
2) Sözlü ve yazılı dilde temel deyimleri ve sık kullanılan atasözü ve sözcük öbeklerini kullanabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, ses, biçembirim, hece ve sözcük Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
2) Sözcükler ve dil yapıları arasındaki ilişki Anlam Türleri: Çok anlamlılık, eş anlamlılık, eşdizimlilik, sözcük çağrışımları Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
3) Sözcük türetimi: kök, ön ek ve son ek ile sözcük türetimi Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
4) Sözcük türetimi: kök, ön ek ve son ek ile sözcük türetimi Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
5) Sözlü ve yazılı dilde deyimler, öbeksi eylemler Söz öbekleri, argo, güzel adlandırma, neolojizm ve atasözleri Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
6) İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
7) Ara sınav
8) Sınıf içinde sözcük öğretiminin unsurları ve sınıfta kullanılabilecek çeşitli metin türleri Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
9) Sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretimi teknikleri Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
10) Sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretimi teknikleri Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
11) İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilecek sınavlar ve öğrencilerin sözcük öğrenmelerini destekleyici öğretme/öğrenme stratejileri Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
12) Metinler üzerinden tematik sözcük çalışması ve öğretimi Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
13) Genel Değerlendirme Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning. Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press. Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance. Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell. McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres. Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning.
Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press.
Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance.
Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell.
McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres.
Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.
Diğer Kaynaklar: Chesla, E.L. (2003). 501 Vocabulary questions. New York: Thomson Delmar Learning.
Gairns, R. & Redman, S. (1998). Working with words. Cambridge: Cambridge University Press.
Hiebert, E. H. (2005). Teaching and learning vocabulary. London: Lawrance.
Jackson, H. (2007). Words, meaning and vocabulary: An introduction to modern English lexicology. London: Cassell.
McCarthy, M. & O?Dell, F. (1994). English vocabulary in use. New York: Cambridge University Pres.
Taylor, L. (1992). Vocabulary in action. New York: Prentice-Hall.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 12