EGTP401 Eğitimde Dramaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGTP401
Ders İsmi: Eğitimde Drama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Meslek Bilgisi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AHMET ZEKİ ORTA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AHMET ZEKİ ORTA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin; mesleki düzeyde bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanması ve alana olumlu tutum geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dramaya Giriş: Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, drama, oyun, tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıklar. Dramanın Yararları: Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların fakında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri. Dramanın Aşamaları ve Teknikleri: Hazırlık, canlandırma aşaması, değerlendirme aşaması,dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation), rol oynama (role play), fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb.) Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı. Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları. Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar. Yaratıcı dramanın/ drama uygulamalarının özellikleri, öğeleri, boyutları, drama uygulamaları. Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihçesi. Yaratıcı drama alanındaki öncüler. Bireysel özellikler ve bu özelliklerin tanınması. Bireyler ve Gruplararası iletişim-etkileşim. Duyu, güven çalışmaları. Uyum, gözlem çalışmaları. Oyun, rol oynama, doğaçlama kavramları. Yaratıcı dramada kullanılan teknikler ve bunları uygulama.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dram kavramını açıklar
2) Drama kavramını tanımlar.
3) Etkileşim kavramını anlamlandırır.
4) İletişim kavramını açıklar.
5) Eylem kavramını tanımlar.
6) Yaratıcılık kavramını açıklar.
7) Empati kavramını anlamlandırır.
8) Eğitimde yaratıcı dramanın süreç ve boyutlarını açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, iletişim, etkileşim çalışmaları. .
2) Uyum çalışmaları. İlgili kaynakların okunması
3) Güven çalışmaları. İlgili kaynakların okunması
4) Beş duyu çalışmaları. İlgili kaynakların okunması
5) Yaratıcı drama, sanatlar (edebiyat) ve teknikler. İlgili kaynakların okunması
6) Kuramsal anlatım, tartışma ve örnekler. İlgili kaynakların okunması
7) Yaratıcı drama, sanatlar (resim) ve teknikler. İlgili kaynakların okunması
8) Ara Sınav .
9) Yaratıcı drama ve sanatlar(müzik), orff ve beden perküsyon İlgili kaynakların okunması
10) Yaratıcı drama uygulamaları. İlgili kaynakların okunması
11) Yaratıcı drama uygulamaları. İlgili kaynakların okunması
12) Yaratıcı drama uygulamaları. İlgili kaynakların okunması
13) Yaratıcı drama uygulamaları. İlgili kaynakların okunması
14) Yaratıcı drama uygulamaları. İlgili kaynakların okunması
15) Final .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Adıgüzel,H. Ömer; (1993). “Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Önder, A. (2007). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Nobel Yayıncılık: İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Adıgüzel,H. Ömer; (1993). “Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Önder, A. (2007). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Nobel Yayıncılık: İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak.
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak.
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak.
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek.
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek.
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak.
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak.
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek.
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak.
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek.
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek.
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek.
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek.
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek.
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak.
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak.
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak.
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek.
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek.
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak.
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak.
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek.
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak.
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek.
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek.
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek.
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek.
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek.
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Beyin fırtınası /Altı şapka
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Ödevler 4 15 60
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 123