EGTP407 Açık ve Uzaktan Öğrenmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGTP407
Ders İsmi: Açık ve Uzaktan Öğrenme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Meslek Bilgisi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi
hakkında dünya ve Türkiye'deki olan gelişimleri incelemek.
Dersin İçeriği: Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada
uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi;
uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan
teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan
öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve
dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş
öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların
çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları;
açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve
öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim
stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve
değerlendirme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1 Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 2. Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri kavrar.
2) 4. Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü hakkında bilgi sahibi olur.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) 3. Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur.
2) 6. Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme yapar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) 5. Farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri.
1) Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi
2) Dünyada uzaktan eğitimin gelişimi
3) Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi
4) Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri
5) Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi.
7) Açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler.
8) Ara Sınav
9) Kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları
10) Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü
11) Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları
12) Açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri.
13) Farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi.
14) Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Karadeniz, A. (2018). Açık ve Uzaktan Öğrenmede Ders Tasarımı, İstanbul: Gece Kütaplığı.
Diğer Kaynaklar: Makaleler. Dersin içeriği ile ilgili geniş araştırma yapar.
Farklı kaynaklardan bu konuarla alakalı örnek çalışmaları inceler.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

6

5

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 5 8 40
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 104