AENG110 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AENG110
Ders İsmi: Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Eğitimi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sınıf içi değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişkiyi anlayıp benimsemeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Sınıf içi değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişki, formatif değerlendirme uygulamaları ve değerlendirme araçları geliştirebilme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sınıf içi değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişkiyi anladıklarını gösterebilecekler
2) Çeşitli formatif değerlendirme uygulamalarını sahip olması gereken özellikler açısından analiz edebilecekler
3) Farklı yaş ve dil seviyesindeki öğrenci grupları için çeşitli formatif değerlendirme araçları geliştirebileceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sınıf içi değerlendirmeye giriş ve Formatif değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişki Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.
2) Formal ve Informal Formatif değerlendirme; CEFR ve formatif değerlendirme Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.
3) Formal formatif değerlendirme uygulamaları 1: Geleneksel yaklaşımlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.
4) Formal biçimlendirici değerlendirme uygulamaları 1: Geleneksel yaklaşımlar: çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.
5) Formal formatif değerlendirme uygulamaları 1: örnek başarı testi analizi Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.
6) Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: Alternatif Değerlendirme Araçları: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.
7) Ara sınav
8) Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: Alternatif Değerlendirme Araçları: araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.
9) Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: örnek analizi Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.
10) Informal formatif değerlendirme uygulamaları 3: Sınıf içi etkileşim ve biçimlendirici değerlendirme Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.
11) Rubrik, puanlandırma ve not verme Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.
12) Sınav sonuçlarına göre öğrencilere dönüt verme
13) Sınav sonuçlarına göre öğrencilere dönüt verme
14) Öğrenci sunumları (kendi dizayn ettikleri bir formatif değerlendirme aracı)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press.
Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman.
Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman.
Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The
University of Michigan Press.
Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful
Language Tests. Oxford: Oxford University Press.
Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York:
Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar: Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press.
Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman.
Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman.
Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The
University of Michigan Press.
Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful
Language Tests. Oxford: Oxford University Press.
Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York:
Cambridge University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 40