İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | AENG110 | ||||||||
Ders İsmi: | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Eğitimi | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sınıf içi değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişkiyi anlayıp benimsemeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sınıf içi değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişki, formatif değerlendirme uygulamaları ve değerlendirme araçları geliştirebilme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sınıf içi değerlendirmeye giriş ve Formatif değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişki | Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall. |
2) | Formal ve Informal Formatif değerlendirme; CEFR ve formatif değerlendirme | Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall. |
3) | Formal formatif değerlendirme uygulamaları 1: Geleneksel yaklaşımlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler | Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall. |
4) | Formal biçimlendirici değerlendirme uygulamaları 1: Geleneksel yaklaşımlar: çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar | Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall. |
5) | Formal formatif değerlendirme uygulamaları 1: örnek başarı testi analizi | Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall. |
6) | Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: Alternatif Değerlendirme Araçları: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası | Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall. |
7) | Ara sınav | |
8) | Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: Alternatif Değerlendirme Araçları: araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme | Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall. |
9) | Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: örnek analizi | Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall. |
10) | Informal formatif değerlendirme uygulamaları 3: Sınıf içi etkileşim ve biçimlendirici değerlendirme | Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall. |
11) | Rubrik, puanlandırma ve not verme | Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall. |
12) | Sınav sonuçlarına göre öğrencilere dönüt verme | |
13) | Sınav sonuçlarına göre öğrencilere dönüt verme | |
14) | Öğrenci sunumları (kendi dizayn ettikleri bir formatif değerlendirme aracı) |
Ders Notları / Kitaplar: | Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |||||||||
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |||||||||
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |||||||||
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |||||||||
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |||||||||
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |||||||||
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |
2) | P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |
3) | P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |
4) | P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |
5) | P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
6) | P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |
7) | P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |
8) | P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |
9) | P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |
10) | P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Anlatım | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 40 |