Dersin Amacı: |
Öğrencilere proje hazırlama tekniklerinin esaslarını ayrıntılarıyla öğreterek eğitim projesi hazırlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Proje kavramları, eğitim projeleri ve özellikleri, proje konusunun belirlenmesi ve proje kararı, projenin gerekçesi ve alan çalışması, projenin alana katkısı, proje uygulama yeri seçimi, projenin teknik yönü, proje giderleri ve gelirleri, projelerin teknik değerlendirilmesi, projelerin mali açıdan değerlendirilmesi, projelerin ekonomik açıdan değerlendirilmesi, AB proje çevrim yönetimi, TÜBİTAK projeleri yazımı. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Proje Süreçleri
|
|
2) |
Projelerde Organizasyon Yapıları |
|
3) |
Proje Başlatma ve Planlama Süreçleri |
|
4) |
Proje Uygulama Süreçleri |
|
5) |
Proje İzleme ve Kontrol Süreçleri
Proje Kapatma Süreçleri |
|
6) |
Proje Yönetimi Bilgi Alanları |
|
7) |
Proje Aktivitelerinin Belirlenmesi
Zaman Çizelgesi Ağ Şemasının Oluşturulması |
|
8) |
Örnek Projelerin İncelenmesi |
|
9) |
Kaynakların Tanımlanması
Süre ve Maliyet Tahminlerinin Oluşturulması |
|
10) |
Kritik Yol Analizi (CPM) |
|
11) |
Proje Seçim Metotları |
|
12) |
Risk Analizi |
|
13) |
Projelerin teknik, mali ve özgünlük değerlendirilmesi |
|
14) |
AB proje çevrim yönetimi, TÜBİTAK projeleri örnekleri |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Erkuş, A., Rehber, E., 1998, Proje Hazırlama Tekniği, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 1496, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
İnan, İ. H., 2000, Proje Hazırlama ve Değerlendirme Tekniği, Tekirdağ.
Cinemre, H. A., 2001, Proje Hazırlama ve Değerlendirme, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, No: 41, Samsun.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
|
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
|
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
|
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
|
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
|
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
|
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
|
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
|
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
|