Dersin Amacı: |
Öğrencilere proje hazırlama tekniklerinin esaslarını ayrıntılarıyla öğreterek eğitim projesi hazırlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Proje kavramları, eğitim projeleri ve özellikleri, proje konusunun belirlenmesi ve proje kararı, projenin gerekçesi ve alan çalışması, projenin alana katkısı, proje uygulama yeri seçimi, projenin teknik yönü, proje giderleri ve gelirleri, projelerin teknik değerlendirilmesi, projelerin mali açıdan değerlendirilmesi, projelerin ekonomik açıdan değerlendirilmesi, AB proje çevrim yönetimi, TÜBİTAK projeleri yazımı. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Proje Süreçleri
|
|
2) |
Projelerde Organizasyon Yapıları |
|
3) |
Proje Başlatma ve Planlama Süreçleri |
|
4) |
Proje Uygulama Süreçleri |
|
5) |
Proje İzleme ve Kontrol Süreçleri
Proje Kapatma Süreçleri |
|
6) |
Proje Yönetimi Bilgi Alanları |
|
7) |
Proje Aktivitelerinin Belirlenmesi
Zaman Çizelgesi Ağ Şemasının Oluşturulması |
|
8) |
Örnek Projelerin İncelenmesi |
|
9) |
Kaynakların Tanımlanması
Süre ve Maliyet Tahminlerinin Oluşturulması |
|
10) |
Kritik Yol Analizi (CPM) |
|
11) |
Proje Seçim Metotları |
|
12) |
Risk Analizi |
|
13) |
Projelerin teknik, mali ve özgünlük değerlendirilmesi |
|
14) |
AB proje çevrim yönetimi, TÜBİTAK projeleri örnekleri |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Erkuş, A., Rehber, E., 1998, Proje Hazırlama Tekniği, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 1496, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
İnan, İ. H., 2000, Proje Hazırlama ve Değerlendirme Tekniği, Tekirdağ.
Cinemre, H. A., 2001, Proje Hazırlama ve Değerlendirme, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, No: 41, Samsun.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
|
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
|
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
|
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
|
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
|
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
|
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|