Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcılar, erken çocukluk dönemi çocuğuna yönelik eğitim programlarını, erken çocukluk eğitimine temel olan görüşler ve erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri, okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi ile ilgili kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler, erken çocukluk eğitiminin gelişim dönemleri ve gelişim görevleri, erken çocukluk dönemi öğretmeni, erken çocukluk eğitimi kurumları ve kurumda çalışan personelin özellikleri, erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcılar, erken çocukluk dönemi çocuğuna yönelik eğitimi programları, erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişim alanlarına göre genel özellikleri, erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişiminde ailenin rolü ve katılımı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitimi, okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Erken çocukluk dönemindeki çocuğun temel özellikleri ve gereksinimleri |
İlgili kaynaklar |
2) |
Erken çocukluk eğitimi, önemi, ilkeleri ve yararları |
İlgili kaynaklar |
3) |
Erken çocukluk eğitimine temel olan görüşler, düşünürler ve erken çocukluk eğitiminin tarihsel gelişimi |
İlgili kaynaklar |
4) |
Dünyada ve Türkiye'de erken çocukluk eğitimi |
İlgili kaynaklar |
5) |
Erken çocukluk dönemi eğitim kurumları |
İlgili kaynaklar |
6) |
Erken çocukluk eğitimi kurumlarının özellikleri (fiziksel, sosyal, eğitsel) |
İlgili kaynaklar |
7) |
Erken çocukluk dönemi öğretmenin özellikleri |
İlgili kaynaklar |
8) |
Vize sınavı |
|
9) |
Erken çocukluk eğitimi kurumlarında çalışan personellerin özellikleri |
İlgili kaynaklar |
10) |
Erken çocukluk eğitimi programları ve özellikleri |
İlgili kaynaklar |
11) |
Erken çocukluk eğitimi modelleri ve yaklaşımları |
İlgili kaynaklar |
12) |
MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
İlgili kaynaklar |
13) |
Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi |
İlgili kaynaklar |
14) |
Çocuk hakları |
İlgili kaynaklar |
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. |
3 |
2) |
P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. |
4 |
3) |
P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. |
3 |
4) |
P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
4 |
5) |
P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. |
3 |
6) |
P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. |
1 |
7) |
P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. |
|
8) |
P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. |
4 |
9) |
P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. |
4 |
10) |
P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. |
|
11) |
P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. |
2 |
12) |
P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. |
|
13) |
P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. |
2 |
14) |
P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. |
1 |
15) |
P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. |
|
16) |
P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. |
|
17) |
P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
|