Okul Öncesi Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | OKLP203 | ||||||||
Ders İsmi: | Erken Çocuklukta Fen Eğitimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SANEM BÜLBÜL HÜNER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğretmen adaylarının okul öncesi dönem çocuklarına, doğru ve etkili bir şekilde yaşama ve özelde fen bilimine ilişkin bilgi ve becerileri aktarmalarını sağlamaktır. . |
Dersin İçeriği: | Dersin okul öncesi öğretmen adaylarının, okul öncesinde fen eğitiminin önemi, fen eğitimi temel kavramları, bilimsel süreç basamakları, ile fen etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, fen eğitiminde kullanılacak materyallerin seçimi ve fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler arasından soru sorma, gezi gözlem-inceleme, analoji, kavram haritaları, proje yaklaşımı, STEM etkinlikleri, deneyler gibi fen eğitimi uygulamalarını planlama konularında bilgi ve beceri edinmelerini sağlayacak içeriklerden oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve ders izlencesinin sunumu | Ders izlencesi |
2) | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi ve Önemi | İlgili kaynak |
3) | Erken Çocuklukta Bilim Okuryazarlığı ve Bilimin Doğası | İlgili kaynak |
4) | Bilimsel süreç becerileri (gözlem, sınıflama, tahmin etme, ölçme, verileri kaydetme ve iletişim kurma). | İlgili kaynaklar |
5) | Bilimsel süreç becerileri- Devam (gözlem, sınıflama, tahmin etme, ölçme, verileri kaydetme ve iletişim kurma). | İlgil kaynaklar |
6) | Fen Eğitimi Öğretim Yöntemleri- Kavram Haritası ve Deney | İlgili kaynak |
7) | Fen Eğitiminde Drama ve Fen Doğa Kitapları | İlgili kaynaklar |
8) | Vize | |
9) | Fen Eğitimi Öğretim Yöntemleri- Alan Gezisi ve Gözlem | İlgili kaynaklar |
10) | Fen Eğitimi Öğretim Yöntemleri- Alan Gezisi ve Gözlem Fen eğitiminde fen öğrenme merkezleri | İlgili kaynaklar |
11) | Erken Çocukluk Döneminde Proje Tabanlı Yaklaşım | İlgili kaynaklar |
12) | Erken Çocukluk Döneminde STEM Yaklaşımı | İlgili kaynaklar |
13) | Erken Çocuklukta Çevre Eğitimi | İlgili kaynaklar |
14) | Fen eğitiminde değerlendirme | İlgili kaynaklar |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi Editörler: Berrin Akman-Gülden Uyanık Balat- Tülin Güler Yıldız 2019 Anı yayıncılık| 9. Baskı ISBN : 978-605-170-237-7 Okul Öncesinde Fen Eğitimi Prof. Dr. Fatma Alisinanoğlu Doç. Dr. Saide Özbey Dr. Gül Kahveci2017 Pegem Akademi Yayınları | 4. Baskı ISBN: 978-605-318-038-8 Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Yaşare Aktaş Arnas, Raziye Günay Bilaloğlu ve Durmuş Aslan 2011 Kök yayıncılık ISBN : 978-605-4551-36-1 Neden? Marıo Livio- 2018- Altın yayınevi İstanbul ISBN: 9789752124226 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||||||||||||
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. | ||||||||||||||||
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. | ||||||||||||||||
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | ||||||||||||||||
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. | ||||||||||||||||
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. | ||||||||||||||||
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. | ||||||||||||||||
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. | ||||||||||||||||
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. | ||||||||||||||||
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. | ||||||||||||||||
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. | ||||||||||||||||
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. | ||||||||||||||||
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. | ||||||||||||||||
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. | ||||||||||||||||
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. | ||||||||||||||||
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. | ||||||||||||||||
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. | 3 |
2) | P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. | 4 |
3) | P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. | 3 |
4) | P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | 3 |
5) | P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. | 3 |
6) | P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. | 2 |
7) | P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. | |
8) | P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. | 4 |
9) | P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. | 3 |
10) | P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. | 2 |
11) | P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. | |
12) | P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. | |
13) | P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. | |
14) | P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. | 1 |
15) | P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. | 3 |
16) | P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. | 2 |
17) | P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. | 2 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 15 |
Ödev | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 187 |