Dersin Amacı: |
Okul öncesinde matematiğe yönelik öğretmen adaylarına sağlıklı bilgiye ulaşma becerisi kazandırma, eğitsel materyal tasarımında uygun örnek olma, etkinlik planlamalarını okul öncesinde matematiğe yönelik alan bilgisi ile bireylerin gelişimsel özelliklerini dikkate alarak hazırlamalarını sağlama. |
Dersin İçeriği: |
Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; Matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); Temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Matematiğin tanımı, içeriği, kuramsal temelleri. Günlük yaşamdaki matematik
|
|
2) |
Matematiğin ilke ve standartları
|
|
3) |
Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi
|
|
4) |
Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
|
|
5) |
Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
|
|
6) |
Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
|
|
7) |
Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme)
|
|
10) |
Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme)
|
|
11) |
Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları ve yaklaşımlar
|
|
12) |
Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme- Etkinlikle materyali bütünleştirme
|
|
13) |
Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme- Etkinlikle materyali bütünleştirme
|
|
14) |
Dönem Sonu Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. |
|
2) |
P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. |
3 |
3) |
P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. |
5 |
4) |
P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
5) |
P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. |
|
6) |
P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. |
|
7) |
P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. |
|
8) |
P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. |
|
9) |
P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. |
|
10) |
P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. |
|
11) |
P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. |
3 |
12) |
P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. |
1 |
13) |
P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. |
|
14) |
P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. |
1 |
15) |
P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. |
4 |
16) |
P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. |
|
17) |
P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
4 |