OKLP207 Okul Öncesi Eğitim Programlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKLP207
Ders İsmi: Okul Öncesi Eğitim Programları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYSUN GÜROL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AYSUN GÜROL
Öğr.Gör. GİZEM TÜRİTOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Okul öncesi programda yer alan amaç ve kazanımların ve öğrenme
süreçlerinin oluşturulması, yıllık ve günlük plan oluşturma ve etkinlik
hazırlama ile ilgili yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Aylık plan ve günlük eğitim akışı
Aylık plan ve günlük eğitim akışlarının tartışılması
Oyun zamanı-Öğrenme merkezleri
Okul öncesi programda amaç ve kazanımlar-göstergeler ve kazanımların göstergelerin belirlenmesinde dikkat edilecek noktalar
Günlük eğitim akışında yer alan etkinlik türlerini inceleme ve tartışma
Öğrenme süresinin oluşturulması
Aile katılım çalışmaları ve örnek aile katılım çalışmalarının incelenmesi
Uyarlama Çalışmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dünyada ve Türkiye'de uygulanan okulöncesi eğitim programlarını karşılaştırır. 2) Program geliştirme ilkelerini kullanarak yıllık, ünite ve günlük ders planlarını yapar. 3) Seçtiği/ hazırladığı programları değerlendirir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Hafta Eğitim programı hazırlama aşamaları 2. Hafta Okulöncesi eğitimin temel ilkeleri 3. Hafta Dünyadaki okulöncesi eğitim programları örnekleri 4. Hafta İhtiyaç belirleme aşaması 5. Hafta Kazanım oluşturma aşaması 6. Hafta İçerik oluşturma aşaması 7. Hafta Eğitim durumu hazırlama 8. Hafta Ara Sınav 9. Hafta Değerlendirme aşamaları 10. Hafta Yıllık, günlük plan hazırlama 11. Hafta Bütünleştirilmiş etkinlik hazırlama ve uygulama 12. Hafta Uygulanmakta olan eğitim programlarını değerlendirme 13. Hafta Gelişime uygun program özellikleri 14. Hafta Örnek uygulamalar Özcan, D. (2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme: Öğretme Sanatı: PegemA. Yayıncılık. Ankara. Erginer, E. (2004). Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme. Öğreti Yayınları. Ankara

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yıldız Bıçakçı, M. (Editör), Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay)
Gelişim, Duyuların Gelişimi ve Desteklenmesi, Eğiten Kitap, Ankara, 2015.
Diğer Kaynaklar: Aral, N., A. Kandır, ve M. Can-Yaşar, Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim
Programı. Geliştirilmiş 4. Baskı, Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A.Ş.,
İstanbul, 2011.
Okul Öncesi Eğitim Programı (36-72 Aylık Çocuklar için).T.C. Milli Eğitim
Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayınları, 2013.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

3

Program Kazanımları
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak.
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak.
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak.
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek.
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek.
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak.
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak.
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek.
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak.
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek.
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek.
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek.
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek.
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek.
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. 4
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. 5
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. 3
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 4
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. 3
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. 2
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak.
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. 3
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. 3
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. 2
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. 4
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek.
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. 2
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek.
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek.
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek.
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Gözlem
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 2 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 2 1 2
Toplam İş Yükü 18