Okul Öncesi Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | OKLP206 | ||||||||
Ders İsmi: | Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SANEM BÜLBÜL HÜNER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SANEM BÜLBÜL HÜNER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğretmen adaylarının oyunun tanımını ve önemini, oyunun (sosyal, duygusal, psiko-motor, fiziksel, bilişsel, dil, kişilik, ahlak ve cinsel) gelişim alanlarına olan etkileri, çocukların gelişimi açısından oyunun önemi, eğitsel amaca yönelik oyun seçme becerisini kazanma, oyun evreleri ve oyun çeşitleri, oyun ve oyuncaklar, çocukların tanı ve tedavisinde oyun terapisi hakkında genel bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği: | Oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplumsal rolü, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyun etkinlikleri planlama ve uygulama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriğinin ve ders izlencesinin sunumu | Ders izlencesi |
2) | Oyun ile ilgili temel kavramlar | İlgili kaynaklar |
3) | Okul öncesi eğitimde oyun ve önemi | İlgili kaynaklar |
4) | Çocuk oyunlarının önemi ve işlevleri | İlgili kaynaklar |
5) | Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları | |
6) | Oyun kuramları | İlgili kaynaklar |
7) | Oyun ve oyuncaklar | İlgili kaynaklar |
8) | Ara sınav | |
9) | Oyun çeşitleri ve oyun evreleri | İlgili kaynaklar |
10) | Oyun araç ve gereçleri | İlgili kaynaklar |
11) | Türk kültüründe oyun ve tarihsel gelişimi | İlgili kaynaklar |
12) | Dünyada oyun ve tarihsel gelişimi, farklı kültürlerde oyun | İlgili kaynaklar |
13) | Oyunun toplumsal rolü | İlgili kaynaklar |
14) | Çocukların tanı ve tedavisinde oyun terapisi | İlgili kaynaklar |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Özdoğan, B. (2014). Çocuk ve Oyun. Anı Yayıncılık, Ankara Sevinç, M. (2004). Erken Çocuk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul Poyraz, H. (2017). Okul Öncesinde Oyun ve Oyun Örnekleri. Anı Yayıncılık, Ankara |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||||||||||||
2) P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. | ||||||||||||||||
3) P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. | ||||||||||||||||
4) P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | ||||||||||||||||
5) P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. | ||||||||||||||||
6) P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. | ||||||||||||||||
7) P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. | ||||||||||||||||
8) P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. | ||||||||||||||||
9) P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. | ||||||||||||||||
10) P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. | ||||||||||||||||
11) P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. | ||||||||||||||||
12) P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. | ||||||||||||||||
13) P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. | ||||||||||||||||
14) P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. | ||||||||||||||||
15) P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. | ||||||||||||||||
16) P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. | ||||||||||||||||
17) P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. | 3 |
2) | P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. | 5 |
3) | P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. | 4 |
4) | P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | 5 |
5) | P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. | 5 |
6) | P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. | 4 |
7) | P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. | |
8) | P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. | 4 |
9) | P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. | 4 |
10) | P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. | 3 |
11) | P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. | |
12) | P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. | |
13) | P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. | |
14) | P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. | 2 |
15) | P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. | 4 |
16) | P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. | 1 |
17) | P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. | 3 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 10 |
Sunum | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Sunum / Seminer | 2 | 1 | 2 |
Ödevler | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 81 |