Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere ders hakkında bilgi verilir ve giriş yapılır.
• Ders içeriği, Dersin Çıktılarının Tartışılması
Ders içeriğini tartışır.
Ders içeriğini gözlemlemesi
Diğer ders için belirtilen yerleri okuması
|
|
2) |
• Nöroloji, nörolojik gelişim kavramlarını tanımlar.
• Nörolojik gelişim ile ilgili kavramları açıklar.
• Nörolojik gelişim ve çocuk ilişkisini açıklar. |
|
3) |
• Nörolojinin çocuk gelişimi ile ilişkisi
Tartışmalar ve eleştirel düşünme egzersizleri
Diğer ders için belirtilen yerleri okuması
|
|
4) |
• Öğrenmeyi tanımlar.
• Nörolojinin öğrenme üzerine etkilerini açıklar.
• Nörolojinin öğrenme üzerindeki etkisi
|
|
5) |
Sinir sisteminin hücresel özelliklerini sıralar.
Sinir hücresini tanımlar.
Sinir hücrelerinde uyarımın nasıl oluştuğunu açıklar.
Sinir sisteminin yapısal ve işlevsel özelliklerini söyler.
Sinir sisteminin yapısını ve işlevi
|
|
6) |
• Doğum öncesi beyin gelişimini açıklar.
• Doğum anında ve doğum sonrası beyin gelişimi üzerine etkili faktörleri açıklar.
• Beynin bölümlerini ve işlevlerini açıklar.
• Beyin gelişimi ve beyin gelişiminde etkili olan faktörler
|
|
7) |
• Travmatik beyin hasarlarını tanımlar.
• Beyin hasarı tiplerini söyler.
• Beyin hasarının şiddeti bireyleri nasıl etkileyeceğini açıklar.
• Beyin hasarının genel nedenlerini söyler.
• Beyin hasarları
|
Tartışmalar ve eleştirel düşünme egzersizleri
Diğer ders için belirtilen yerleri okuması
|
8) |
• Nörolojinin çocuk gelişimi ile ilişkisi
• Nörolojinin öğrenme üzerindeki etkisi
• Sinir sisteminin yapısını ve işlevi
• Beyin gelişimi ve beyin gelişiminde etkili olan faktörler
• Beyin hasarları
• Beyin hasarları sonucu oluşan gelişimsel ve nörolojik bozukluklar |
Vize
Vize sınavı
Vize sınavı
|
9) |
• Nörolojik bozuklukların çeşitlerini tanımlar ve karşılaştırır.
• Nörolojik bozuklukların özelliklerini söyler.
• Nörolojik bozukluklar ve özellikleri
|
Alanla ilgili akademik çalışmalar, tartışma
Diğer ders için belirtilen yerleri okuması
|
10) |
Nörolojik bozukluklar nedeniyle oluşan ruh sağlığı hastalıklarını sıralar.
Çözüm yolları üretir.
Nörolojik bozukluklar nedeniyle oluşan ruh sağlığı sorunları ve çözüm önerileri
|
Tartışmalar ve eleştirel düşünme egzersizleri
Diğer ders için belirtilen yerleri okuması
|
11) |
Nörolojik bozukluklar nedeniyle oluşan ruh sağlığı hastalıklarını sıralar.
Çözüm yolları üretir.
Nörolojik bozukluklar nedeniyle oluşan ruh sağlığı sorunları ve çözüm önerileri
|
Tartışmalar ve eleştirel düşünme egzersizleri
Diğer ders için belirtilen yerleri okuması
|
12) |
• Nörolojik gelişimle ilgili psikometrik testleri tanımlar.
• Nasıl uygulanacağını deneyimler.
• Psikometrik testler
|
Tartışmalar ve eleştirel düşünme egzersizleri
Diğer ders için belirtilen yerleri okuması
|
13) |
• Nörolojik gelişimle ilgili psikometrik testleri tanımlar.
• Nasıl uygulanacağını deneyimler.
• Uygulama yapar ve uyguladığı testleri değerlendirir.
• Psikometrik testler ve uygulaması
|
Tartışmalar ve eleştirel düşünme egzersizleri
Diğer ders için belirtilen yerleri okuması
|
14) |
• Nörolojinin çocuk gelişimi ile ilişkisi
• Nörolojinin öğrenme üzerindeki etkisi
• Sinir sisteminin yapısını ve işlevi
• Beyin gelişimi ve beyin gelişiminde etkili olan faktörler
• Beyin hasarları
• Beyin hasarları sonucu oluşan gelişimsel ve nörolojik bozukluklaR
• Nörolojik bozukluklar ve özellikleri
• Nörolojik bozukluklar nedeniyle oluşan ruh sağlığı sorunları ve çözüm önerileri
• Nörolojik bozuklukların tedavi yaklaşımları
• Psikometrik testler
|
• Final
Final sınavı
Final sınavı
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
5 |
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
2 |
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
2 |
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
4 |
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
3 |
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
1 |
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
1 |
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
1 |
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
1 |
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
1 |