Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocuk Edebiyatının Temel İşlevi |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul |
2) |
*Çocuk kitaplarının çocuğun gelişim sürecindeki yeri, erken çocukluk dönemi edebiyatı eserlerinin biçim ve içerik bakımından taşıması gereken özellikler,
Konu bakımından |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul |
3) |
Çocuk kitaplarının çocuğun gelişim sürecindeki yeri, erken çocukluk dönemi edebiyatı eserlerinin biçim ve içerik bakımından taşıması gereken özellikler,
Sözcük dağarcığı ve içerik |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul
|
4) |
Çocuk kitaplarının çocuğun gelişim sürecindeki yeri, erken çocukluk dönemi edebiyatı eserlerinin biçim ve içerik bakımından taşıması gereken özellikler,
Biçim ve resim |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul
|
5) |
Çocuk kitaplarının çocuğun gelişim sürecindeki yeri, erken çocukluk dönemi edebiyatı eserlerinin biçim ve içerik bakımından taşıması gereken özellikler,
Edebi karakterler ve özellikleri |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul
|
6) |
Erken dönem çocuk edebiyatının başat örneklerinin yer aldığı bir listeden hareketle her hafta bir eserin içerik ve biçim açısından değerlendirilmesi,
Kitapların tanıtılması, eserlerin naseıl değerlendirileceğine dair yönergenin verilmesi |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul
|
7) |
Çocuk edebiyatının temel unsurları
Edebi türler |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul
|
8) |
Çocuk edebiyatının temel unsurları
edebi türler |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul
|
9) |
Çocuk edebiyatının temel unsurları
dil ve anlatım |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul
|
10) |
Çocuk edebiyatının temel unsurları
resimler |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul
|
11) |
Çocuğu edebiyatla buluşturan kişiye düşen görevler |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul
|
12) |
Örnek kitap incelemesi (biçim ve içerik bakımından) |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul
|
13) |
Çocuk edebiyatının diğer sanatlarla ilişkisi
Çocuk edebiyatından uyarlanan filmler ve tiyatro eserleri |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul
|
14) |
Çocuk edebiyatının diğer sanatlarla ilişkisi
Çocukları edebiyatla buluşturan özel mekanlar ve müzeler |
Sever,S.(2003). Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, Ankara
Yalçın,A. ve Aytaş,G. (2005) Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayıncılık, Ankara
Şirin, M.R. (2006) Dersimiz Çocuk, İz Yayıncılık,İstanbul
Şirin, M.R. (2019) Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı, Kapı Yayınları, İstanbul
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Anadilini doğru ve etkili kullanma becerisine sahip olmak. |
5 |
2) |
P2. Bireysel farklılıkların bilincinde olmak. |
4 |
3) |
P3. Erken çocukluk dönemindeki bireylerin gelişim özelliklerine ve gelişimsel süreçlerine hakim olmak. |
4 |
4) |
P4. Alanı ile ilgili akademik çalışmaları okuyabilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
4 |
5) |
P5. Alana dair yenilikçi kaynakları takip etmek, karşılaşılan problemlerin çözümünde etkin olarak kullanabilmek. |
3 |
6) |
P6. Hedef kitlesi erken çocukluk çağındaki bireyler olan yazılı materyaller hakkında bilgi sahibi olma, bu materyalleri çocuğa uygunluk açısından değerlendirebilmek. |
5 |
7) |
P7. Temel düzeyde kullanabildiği bir yabancı dile sahip olmak. |
|
8) |
P8. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek. |
3 |
9) |
P9. Kişisel gelişime ve alanı ile ilgili yeni gelişmelere açık, kendisi ve çevresi adına yenilikçi olmak. |
3 |
10) |
P10. Yürütülen projelerde bireysel ve grupla verimli çalışabilmek, sorumluluklarını yerine getirebilmek, gerektiği takdirde insiyatif kullanabilmek. |
2 |
11) |
P11. Üstlendiği/üstleneceği statü gereği kendisine atfedilen görev, hak ve sorumlulukları betimleyen mevzuata uygun davranmak. |
3 |
12) |
P12. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini dikkate alarak planlama, uygulama yapabilmek. |
|
13) |
P13. Okul Öncesi dönemde aile katılımının önemini kavramak ve aile katılımına yönelik etkinlikler planlayabilmek, uygulayabilmek. |
3 |
14) |
P14. Sınıf yönetimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve eğitim ortamlarına etkin biçimde uygulayabilmek. |
|
15) |
P15. Kullanılacak araç, gereç veya materyali konuya ve uygulamaya uygun seçebilmek, amaca yönelik oluşturabilmek. |
4 |
16) |
P16. Alana yönelik çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak, içerisinde bulunduğu şartlara en uygun yöntem ile birey gelişimini izleyebilmek. |
|
17) |
P17. Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile alana yönelik özel öğretim programlarının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini uygulayabilmek. |
2 |