Dersin Amacı: |
Bu derste amaç, öğrencilerin bebeklik ve okul öncesi dönemi gelişim ilkeleri, temel kavramlar, gelişimi etkileyen etmenler, gelişim kuramları, motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal ve özbakım gelişim özellikleri hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
|
Dersin İçeriği: |
Bebeklik ve okul öncesi dönemde gelişim ilkeleri, temel gelişim kavramları, gelişimi etkileyen etmenler, çocukların motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal ve özbakım gelişim özellikleri, gelişimi takip etme, gelişimi ölçmeye yönelik araç gereç kullanımı konuları tartışılmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar
|
............ |
2) |
İlkeler ve Gelişim Dönemlerinin Genel Özellikleri |
................ |
3) |
İlkeler ve Gelişim Dönemlerinin Genel Özellikleri |
................... |
4) |
Fiziksel Büyüme ve Motor Gelişim ile İlgili Temel Kavramları ve Gelişim Dönemleri
|
......................... |
5) |
Fiziksel Büyüme ve Motor Gelişim ile İlgili Temel Kavramları ve Gelişim Dönemleri
|
.................. |
6) |
Bilişsel Gelişim ile İlgili Temel Kavramları ve Gelişim Dönemleri
|
..................... |
7) |
Bilişsel Gelişim ile İlgili Temel Kavramları ve Gelişim Dönemleri |
................. |
8) |
Dil Gelişim ile İlgili Temel Kavramları ve Gelişim Dönemleri |
................... |
9) |
Dil Gelişim ile İlgili Temel Kavramları ve Gelişim Dönemleri
|
....................... |
10) |
Psikososyal gelişimle ilgili temel kavramlar ve gelişim dönemleri
|
..................... |
11) |
Psikososyal gelişimle ilgili temel kavramlar ve gelişim dönemleri |
.................... |
12) |
Ahlak Gelişimi ile İlgili Temel Kavramları ve Gelişim Dönemleri
|
................ |
13) |
Erken Çocukluk Döneminde Cinsel Gelişim Özellikleri ve Cinsiyet |
............ |
14) |
Genel tekrar |
........... |
Ders Notları / Kitaplar: |
1-Senemoğlu,N. 2007.Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Düzenlenmiş Yeni Basım. Ankara: Gönül Yayıncılık.
Yardımcı Okumalar:
Ulusoy,a.(ed.). 2007.Eğitim Psikolojisi. Ankara: Anı Yayınları.
Yavuzer,H. 2007. Çocuk Eğitimi El Kitabı.(22.basım). İstanbul: Remzi Kitapevi.
Diken, İ.H.2010.Erken Çocukluk Eğitimi. Ankara. Pegem Akademi. |
Diğer Kaynaklar: |
1-Senemoğlu,N. 2007.Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Düzenlenmiş Yeni Basım. Ankara: Gönül Yayıncılık.
Yardımcı Okumalar:
Ulusoy,a.(ed.). 2007.Eğitim Psikolojisi. Ankara: Anı Yayınları.
Yavuzer,H. 2007. Çocuk Eğitimi El Kitabı.(22.basım). İstanbul: Remzi Kitapevi.
Diken, İ.H.2010.Erken Çocukluk Eğitimi. Ankara. Pegem Akademi. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
5 |
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
1 |
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
1 |
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
1 |
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
1 |
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
1 |
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
5 |
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
5 |
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
4 |
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
5 |
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
5 |
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
1 |
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
1 |
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
1 |
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
5 |
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
1 |
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|