Dersin Amacı: |
erken çocuklukta gelişim, gelişimsel gecikme olan çocuklar, erken çocuklukta özel eğitimin tanımı, önemi, kuramsal yaklaşımları, tarihsel gelişimi, erken çocukluk özel eğitiminde uzmanlar ve destek personel, erken çocuklukta özel eğitime aile katılımı, erken çocukluk döneminde tarama, tanılama, programlama, amaçlı değerlendirme, eğitim sunma modelleri ve öğretim yaklaşımları, erken eğitim programlarından bazı örnekler. |
Dersin İçeriği: |
• Erken çocukluk dönemine ilişkin temel kavramları bilir.
• 0-6 yaş arasındaki çocukların gelişimini bilir.
• 0-6 yaş arasındaki çocukların gelişimini takip eder.
• Erken çocuklukta farklı gelişen bireyleri ayırt eder.
• Erken çocuklukta bilimsel dayanaklı programlarını bilir.
• Erken çocuklukta ülkemizde kullanılan programlarını bilir.
• Erken çocuklukta dünyada kullanılan programları bilir.
• Erken çocuklukta eğitimcinin rolü ve özelliklerini kavrar.
• Erken çocuklukta özel eğitimde aile merkezli programları bilir.
• Erken çocuklukta özel eğitim ile ilgili alternatif müdahale programlarını bilir.
• Erken çocukluk döneminde öğrencilerin gelişimine uygun eğitim planyabilir.
• Erken çocukluk döneminde öğrencilerin gelişimine uygun eğitimi takip eder. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Erken çocuklukta özel eğitim dersi kavram ve tarihçesini tartışır. |
|
3) |
3-6 yaş ilk çocukluk gelişimini tartışır. |
Önerilen kitabın ilgili bölümününün okunması. |
4) |
Erken çocukluk eğitiminde temel kuramları tartışır. |
Önerilen kitabın ilgili bölümünün okunması |
5) |
Erken çocukluk döneminde özel gereksinimli çocukları tespit eder. |
Önerilen kitabın ilgili bölümünün okunması |
6) |
Erken çocukluk temel eğitimi programlarını tartışır. |
Önerilen kitabın ilgili bölümünün okunması |
7) |
Erken çocukluk döneminde oyun ve oyunun önemini tartışır. |
Önerilen kitabın ilgili bölümünün okunması |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Dünyada uygulanan erken çocukluk eğitimi programlarını tartışır. |
Önerilen kitabın ilgili bölümünün okunması. |
10) |
Küçük Adımlar erken eğitim programını tartışır. |
Literatür taraması yapılması |
11) |
Portage erken müdahale programını tartışur. |
Literatür taraması yapılması |
12) |
Floortime erken eğitim programını tartışır |
Literatür taraması yapılması |
13) |
Oçidep erken müdahale programını tartışır. |
Literatür taraması yapılması |
14) |
Erken müdahale uygulama programı geliştirir. |
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
5 |
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
5 |
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
5 |
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
5 |
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
5 |
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
5 |
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
5 |
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
5 |
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
5 |
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
5 |
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
5 |
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
5 |
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
1 |
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
4 |
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
5 |
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
1 |
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|