Özel Eğitim Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ÖZEP305 | ||||||||
Ders İsmi: | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ŞAFAK TUNALIOĞLU Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Özel gereksinimi olan öğrencilerin matematik öğretimiyle ilgili bilgi ve beceri düzeylerinin oluşturulması amacıyla bu ders özel eğitim öğretmen adaylarının programlarına konulmuştur. |
Dersin İçeriği: | Matematik beceri ve kavramların değerlendirilmesi; matematik öğretimi ve planlaması; basamaklandırılmış öğretim ve doğrudan öğretim yaklaşımları; problem çözme becerileri geliştirme; matematik programını uygulama, sayma, toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimi; matematik öğretiminde hata türleri ve analizi; işlevsel matematik becerilerinin öğretimi: değer (para), zaman, uzunluk ve ağırlık ölçüleri; geometri kavram ve becerilerinin öğretim yolları; kaynaştırma sınıfında matematik öğretimi için yapılabilecek uyarlamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik matematik öğretim teknikleri/stratejileri; matematik öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; matematik öğretimini farklı özel eğitim gruplarına uyarlama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Matematik beceri ve kavramların değerlendirilmesi | ....................... |
2) | matematik öğretimi ve planlaması | ............................ |
3) | basamaklandırılmış öğretim ve doğrudan öğretim yaklaşımları | .............................. |
4) | problem çözme becerileri geliştirme | ..................... |
5) | matematik programını uygulama, sayma, toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimi | ......................... |
6) | matematik programını uygulama, sayma, toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimi | ............................ |
7) | matematik öğretiminde hata türleri ve analizi; işlevsel matematik becerilerinin öğretimi | ...................... |
8) | değer (para), zaman, uzunluk ve ağırlık ölçüleri; geometri kavram ve becerilerinin öğretim yolları | ........................ |
9) | değer (para), zaman, uzunluk ve ağırlık ölçüleri; geometri kavram ve becerilerinin öğretim yolları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır | .................... |
10) | kaynaştırma sınıfında matematik öğretimi için yapılabilecek uyarlamalar | ....................... |
11) | özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik matematik öğretim teknikleri/stratejileri | ................. |
12) | matematik öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar | |
13) | matematik öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar | ..................... |
14) | matematik öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar | .................... |
15) | matematik öğretimini farklı özel eğitim gruplarına uyarlama | ...................... |
16) | final sınavı | ............. |
Ders Notları / Kitaplar: | Gürsel O. Özel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulama. Pegem Yayıncılık. Ankara,2017. |
Diğer Kaynaklar: | Gürsel O. Özel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulama. Pegem Yayıncılık. Ankara,2017. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. | |||||||||||||||||||
2) Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
3) Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. | |||||||||||||||||||
4) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | |||||||||||||||||||
5) Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | |||||||||||||||||||
6) Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. | |||||||||||||||||||
7) Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | |||||||||||||||||||
8) Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |||||||||||||||||||
9) Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. | |||||||||||||||||||
10) Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. | |||||||||||||||||||
11) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||
12) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |||||||||||||||||||
13) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||||||
15) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |||||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||||||||||||||
17) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||||||
18) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | |||||||||||||||||||
19) Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. | |||||||||||||||||||
20) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. | 4 |
2) | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 |
3) | Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. | 4 |
4) | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | 4 |
5) | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 4 |
6) | Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. | 4 |
7) | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | 4 |
8) | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
9) | Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. | 4 |
10) | Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. | 4 |
11) | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 |
12) | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 1 |
13) | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 5 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 |
15) | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
16) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 1 |
17) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
18) | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 1 |
19) | Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. | |
20) | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 142 |