Dersin Amacı: |
Bedensel, duygusal ve toplumsal açıdan sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli olan cinsellik bilgileri, yanlış bilgiler ve inanışlar, önlemler incelenecek ve farklı cinsel davranışlar, tutum ve değerlerin nasıl oluşturulacağı, karar verme ve güvenli cinsel davranış geliştirme becerileri üzerinde tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Cinsel sağlık bilgileri eğitimi, toplumlarda cinselliğe bakış, değer oluşturma, cinsel kimlik gelişimi, ergenlik döneminde bedensel ve ruhsal değişiklikler, üreme sağlığı, nüfus bilgisi, karar verme süreci ve güvenli davranış, ergenlikte sağlığa zararlı alışkanlıklar, cinsel şiddet ve istismar, başvuru merkezleri ve cinsel sağlık bilgileri eğitiminin yürütülmesi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitimi |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. |
2) |
Toplumlarda Cinselliğe Bakış |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. |
3) |
Değer Oluşturma |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. |
4) |
Cinsel Kimlik Gelişimi |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. |
5) |
Ergenlik Döneminde Bedensel ve Ruhsal Değişiklikler |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. |
6) |
Üreme Sağlığı: Cinsel Yaşam |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Üreme Sağlığı: Hamilelik ve Doğum Kontrol Yöntemleri |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. |
9) |
Üreme Sağlığı: Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. |
10) |
Karar Verme Süreci ve Güvenli Davranış |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. |
11) |
Ergenlikte Sağlığa Zararlı Alışkanlıklar |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. |
12) |
Cinsel Şiddet ve İstismar |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. |
13) |
Başvuru Merkezleri ve Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitiminin Yürütülmesi |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık. |
14) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık.
National Guidelines Task Force (1992). Guidelines for Comprehensive Sexuality Education: Kindergarten-12th Grade, 2nd ed. Essa, E.L. & Murray, C.I. (1999). Sexual Play: When should you be concerned? Childhood Education, 75 (4), 231-234. |
Diğer Kaynaklar: |
İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık.
National Guidelines Task Force (1992). Guidelines for Comprehensive Sexuality Education: Kindergarten-12th Grade, 2nd ed. Essa, E.L. & Murray, C.I. (1999). Sexual Play: When should you be concerned? Childhood Education, 75 (4), 231-234. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
|
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
|
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
|
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
|
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
|
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
|
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|