Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Etik kavramı, tanımı, gelişimi ve ilişkili kavramlar |
- |
2) |
Meslek Etiği |
- |
3) |
Örgütsel Etik |
- |
4) |
Etik Karar Verme Süreci |
- |
5) |
Meslek Etiği, Sağlık Etiği |
- |
6) |
Sağlık Etiği Temel İlkeleri |
- |
7) |
vize sınavı |
- |
8) |
Etik Kurullar |
- |
9) |
İnsan Hakları ve Hasta Hakları |
- |
10) |
Etik Sorunlar-İkilemler ve çözüm yaklaşımları |
- |
11) |
Sağlık Kurumlarının ve Personelinin Etik Sorumlulukları |
- |
12) |
Hasta-Diyetisyen İlişkisinin Etik Çerçevede İncelenmesi |
- |
13) |
Hasta Hakları |
- |
14) |
Ülkemizde Hasta Hakları Mevzuatı |
- |
15) |
final sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Kadıoğlu S. Etik Hakkında Kısa Bir Yazı. Güney Mimarlık Dergisi, 2014; (17): 40-42.
Yıldırım G, Kadıoğlu S. Etik ve Tıp Etiği Kavramları. C.Ü. Tıp Fakültesi Dergisi, 2007; 29 (2): 7-12.
Ersoy N, Aydın E. Tıbbi Etikte ""Yararlılık İlkesi"". Türkiye Klinikleri Tıbbi Etik Dergisi, 1994; 2(2):57-60.
Aydın E. Tıp Etiği. 1.Baskı, Ankara: Güneş Kitabevi, 2006.
Demirhan Erdemir A. Tıpta Etik ve Deontoloji; Yirmbirinci Yüzyılda. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2011. |
Diğer Kaynaklar: |
Kadıoğlu S. Etik Hakkında Kısa Bir Yazı. Güney Mimarlık Dergisi, 2014; (17): 40-42.
Yıldırım G, Kadıoğlu S. Etik ve Tıp Etiği Kavramları. C.Ü. Tıp Fakültesi Dergisi, 2007; 29 (2): 7-12.
Ersoy N, Aydın E. Tıbbi Etikte ""Yararlılık İlkesi"". Türkiye Klinikleri Tıbbi Etik Dergisi, 1994; 2(2):57-60.
Aydın E. Tıp Etiği. 1.Baskı, Ankara: Güneş Kitabevi, 2006.
Demirhan Erdemir A. Tıpta Etik ve Deontoloji; Yirmbirinci Yüzyılda. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2011. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
5 |
2) |
Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. |
4 |
3) |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
4 |
4) |
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir veya tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
5 |
5) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
2 |
6) |
Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. |
4 |
7) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. |
5 |
8) |
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. |
5 |
9) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
3 |
10) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
3 |