Uluslararası Ticaret | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISLT179 | ||||||||
Ders İsmi: | İşletme Matematiği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYNUR PALA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AYNUR PALA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, birinci sınıf öğrencilerine iktisat, işletme ve ilgili alanlardaki uygulamalarda kullanmak üzere matematiksel bir temel kazandırmak üzere tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Temel cebirsel işlemler; birinci ve ikinci derece denklemler ve eşitsizlikler; denklem ve eşitsizlik sistemleri; doğrusal ve ikinci dereceden grafikler; fonksiyon kavramı; fonksiyonların uygulamaları; limit ve süreklilik; diferansiyel; fonksiyonların türevleri; kısmi türevler; integral; belirli integral. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar | Yok |
2) | Cebirsel ifadeler, Çarpanlara Ayırma | Okuma, Alıştırmalar |
3) | Doğrusal ve Kuadratik Denklemler | Okuma, Alıştırmalar |
4) | Doğrusal ve Kuadratik Eşitsizlikler | Okuma, Alıştırmalar |
5) | Fonksiyonlar | Okuma, Alıştırmalar |
6) | Koordinat Sistemi ve Fonskiyonların Grafikleri | Okuma, Alıştırmalar |
7) | Eşitsizliklerin Grafikleri | Okuma, Alıştırmalar |
8) | Denklem ve Eşitsizlik Sistemleri | Okuma, Alıştırmalar |
9) | Limit ve Süreklilik | Okuma, Alıştırmalar |
10) | Temel Türev Kavramları | Okuma, alıştırmalar |
11) | Zincir Kuralı, Yüksek Dereceden Türevler | Okuma, Alıştırmalar |
12) | Türevin Uygulamaları | Okuma, Alıştırmalar |
13) | Belirsiz İntegral | Okuma, Alıştırmalar |
14) | Belirli İntegral | Okuma, Alıştırmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Barnett, R.A., Ziegler M.R. and Byleen, K.E. (201) Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences, 13th ed., London, New York: Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Barnett, R.A., Ziegler M.R. and Byleen, K.E. (2019) Calculus for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences, 14th ed., London, New York: Pearson Prentice Hall. Pearson MyLabsPlus for Mathematics for Business https://okan-mlpui.openclass.com/home?origin=direct#/tab/active Some video links to support the teaching and learning process, e.g.: https://www.khanacademy.org/math Sosyal Bilimlerde Matematik, Erkan Işığıçok, 2013, Ezgi Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | ||||||||
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. | ||||||||
3) değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek | ||||||||
4) uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek | ||||||||
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, | ||||||||
6) dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek | ||||||||
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | ||||||||
8) ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek | ||||||||
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. | |
3) | değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek | |
4) | uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek | |
5) | kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, | |
6) | dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek | |
7) | alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek | |
9) | kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 10 | % 15 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 13 | 2 | 26 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 2 | 12 | 24 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 201 |