Adalet (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MADL132 | ||||||||
Ders İsmi: | İdare Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı hukuk devleti olmanın önemli gereklerinden biri olan ve insan hakları ile yakından ilgisi bulunan, idarenin hukukla bağlılığı konusu üzerinde durularak Türk idare teşkilatını incelemek; kamu görevlisi, devlet memuru ve kamu malı kavramlarını tanımlamak, idarenin faaliyetlerini kavramak, idarenin sorumluluk hallerini anlatmak ve sorunları değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | İdari Teşkilat, Kamu hizmeti, Kolluk, Özendirme ve destekleme faaliyetleri, Kamu malları, Kamu personeli konularında genel, öz ve uygulamaya yönelik bilgiler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesi ve kaynakları | |
2) | Idare Hukukunun Genel Kavramları ve İlkeleri | ders notları |
3) | Türk idare teşkilatının genel yapısı | ders notları |
4) | Türk idare teşkilatının genel yapısı (yerinden yönetim) | ders notları |
5) | Kamu tüzel kişiliği | ders notları |
6) | İdarenin Görevleri (Kolluk (güvenlik) Faaliyeti) | ders notları |
7) | Ara sınav | ders notları |
8) | İdarenin Görevleri (Kamu Hizmeti) | ders notları |
9) | İdarenin Görevlileri | ders notları |
10) | Idarenin Yetkileri | ders notları |
11) | Idarenin Malları ve Kamulaştırma | ders notları |
12) | Idarenin Sorumluluğu | ders notları |
13) | Idarenin Denetlenmesi | ders notları |
14) | Idarenin Denetlenmesi | ders notları |
15) | Genel tekrar | ders notları |
16) | Final sınavı | ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Okuma materyali, ödev fotokopileri ile birlikte haftalık olarak verilecektir. Reading material will be given on weekly basis together with the assignment sheets |
Diğer Kaynaklar: | Kısa İdare Hukuku GÖZLER, Kemal/ Kaplan Gürsel ©2013 | Ekin Basım Yayın Dağıtım| ISBN: 978-605-5187-31-6 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması | ||||||||||||||
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması | ||||||||||||||
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, | ||||||||||||||
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, | ||||||||||||||
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | ||||||||||||||
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | ||||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması | ||||||||||||||
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. | ||||||||||||||
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması | 2 |
2) | Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması | 2 |
3) | Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması | |
4) | Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, | |
5) | Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
6) | Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, | |
7) | Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması | 3 |
8) | Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | |
9) | Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
10) | İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | |
11) | Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması | 5 |
12) | Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması | 5 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması | |
14) | Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. | |
15) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 89 |