MADL253 Klavye Kullanımı Uygulamaları İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Adalet (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Adalet (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MADL253
Ders İsmi: Klavye Kullanımı Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin etkili, hızlı ve yanlışsız bir şekilde 10 parmak F klavye kullanmasını sağlamak
Dersin İçeriği: Noktalama işaretleri ve kullanıldıkları yerlerin genel öğretimi
"Nokta” ve “Virgül” işaretlerinin
“Noktalı virgül” ve “İki nokta”
“Kesme” ve “Tırnak” işaretlerinin
“Soru işareti ve “Ünlem” işaretlerinin
“Kısa Çizgi, İnceltme İşareti ve Parantez” işaretlerinin
Özel İşaret ve Sembollerin öğretimi ve pekiştirilmesi,
Alfabetik sıra ile sözcük alıştırma uygulamaları (K-Z)
Alfabetik sıra ile sözcük alıştırma uygulamaları (A-K)
Türk klavyesinin öğretilmesi ile ilgili sistem çalışmaları yapılır.
Öğrencinin hatasız ve seri yazması sağlanır.
Zaman zaman yapılan çalışmalarla öğrenciler izlenir.
Bunda belirli barajlar uygulanır İkinci sınıflarda baraj dakikada 150 vuruş (Harf) net olarak istenir.
Yılsonuna kadar öğrencinin hukuki yazıları şekilli olarak yazması ve bunun üzerinden not alması sağlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilgisayar uygulamalarını kullanarak alanı ile ilgili yazışmaları yapabilme, bilgiyi depolayabilme, depolanmış bilgileri kullanabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilgisayar uygulamalarını kullanarak alanı ile ilgili veriler üzerinde istenen raporları hazırlayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Güncel olan bilgisayar uygulamalarını kullanabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bilgisayar uygulamalarını kullanarak alanı ile ilgili veriler üzerinde istenen bilgi yada raporları sunabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Parmakların sayılar ve harfler arasında gezdirilmesi ders notları
2) • + ve / işaretinin öğretilmesi ders notları
3) • Parmakların temel sıradan, sayılar sırasına götürülüp, geri getirilmesi ders notları
4) Üç ve Sekiz sayısının öğretimi ders notları
5) İki ve Dokuz sayısının öğretimi ders notları
6) • Eşittir ve x, q, w tuşlarının öğretimi ders notları
7) • Çift tırnak ve tek tırnak işaretlerinin öğretimi ders notları
8) Ara sınav ders notları
9) • Ünlem işareti ve yüzde işaretinin öğretimi ders notları
10) • Parantez açma ve Parantez kapama işaretlerinin öğretimi ve pekiştirilmesi • ders notları
11) Tuş alıştırmaları ve ritmik yazma çalışmaları ders notları
12) Metin yazımı ve hataların tespiti ders notları
13) Metin yazma ve hataların tespiti ders notları
14) 3’er ve 5’er dakikalık hız egzersizleri ders notları
15) Periyodik hız uygulamaları ders notları
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okuma materyali, ödev fotokopileri ile birlikte haftalık olarak verilecektir.
Reading material will be given on weekly basis together with the assignment
sheets
Diğer Kaynaklar: Ünlü, A. (2005). 26 Saatte On Parmak Öğreniyorum. Konya:Yelken YayınlarıÖzerman, K. (2003). Klavye Teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, ders materyalleri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması,
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması,
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması.
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması,
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması,
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması.
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Laboratuvar
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 58
Ara Sınavlar 4 13
Final 5 20
Toplam İş Yükü 139