MBAS216 Uluslararası Finansİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bankacılık ve SigortacılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bankacılık ve Sigortacılık
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MBAS216
Ders İsmi: Uluslararası Finans
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÖKÇE TUNÇ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AYNUR PALA
Öğr.Gör. MÜRÜVVET AKAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, küreselleşme; uluslararası parasal sistemler; Avrupa para sistemi; sabit ve dalgalı döviz kurları; ödemeler dengesi muhasebesi; döviz piyasası; spot ve forward piyasalar; uluslararası parite ve döviz kurlarına yönelik tahminler; satın alma gücü paritesi; Fischer etkisi; uluslararası tahvil ve menkul kıymet piyasaları konularının öğrencilere anlatılmasıdır.
Dersin İçeriği: Dünya ekonomisinin küreselleşmesi; uluslararası para sisteminin evrimi; Avrupa para sistemi; sabit ve esnek döviz kuru rejimleri; Ödemeler dengesi muhasebesi; ödemeler dengesi hesapları; döviz piyasası; spot pazar ve forward pazarı; uluslararası parite ilişkileri ve döviz kurlarının tahmin edilmesi; faiz oranı paritesi, satın alma gücü paritesi, Fisher etkileri; uluslararası tahvil piyasası; uluslararası hisse senedi piyasası.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Dünya ekonomisinde çeşitli zamanlarda kullanılan uluslararası para sistemi türlerini tanımak
2) • Ticaret dengesi ve ödemeler dengesi bilançosunun makroekonomik politikaların geliştirilmesinde önemini kavramak.
3) • Döviz piyasalarında oluşabilecek arbitraj fırsatlarını belirlemek ve bu fırsatlardan yararlanmak için yöntemleri tartışmak
4) • Döviz piyasasının organizasyonunu tanımlamak ve spot ve forward işemler arasında ayrımı yapabilmek.
5) • Faiz oranı paritesi ve satın alma gücü paritesi gibi birkaç temel uluslararası parite ilişkisini tanımlamak ve uluslararası parite koşullarının karşılanıp karşılanmadığına karar verebilmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kursu tanımla • Çokuluslu şirketin (ÇUŞ) ne olduğunu açıklayın. • Uluslararası finansmanın çalışılmasının neden önemli olduğunu açıklayın. • Uluslararası finansmanı iç finanstan ayırmak • Küreselleşmenin doğasını ve yararlarını anlama • Çokuluslu ülkelerin neden uluslararası ekonomik rekabetteki kilit oyuncular olduğunu açıklayın • Müfredat. • Kütüphane Oryantasyon Kursunu Tartışın • “Uluslararası” Finansmanda Özel Olan Nedir? • Dünyadaki etik düşüncelere uygun olarak Uluslararası Finansal Yönetim Hedefleri. • Dünya Ekonomisinin Küreselleşmesi • Çokuluslu Şirketlerin Değerlendirilmesi YOK
1) • Şirketlerin kademeli olarak ÇUŞ' haline geldiği, yurtdışındaki kurumsal genişleme aşamalarını belirlemek • Uluslararası çeşitlendirmenin yararları da dahil olmak üzere çok uluslu olmanın avantajlarını belirlemek • Finansal ekonominin çokuluslu finansal yönetime genel önemini açıklayın. • Karşılaştırmalı üstünlük teorisini açıklamak • Firmaların neden çokuluslu olduklarını tartışın • Karşılaştırmalı Avantaj Teorisi • Küresel Finansal Yönetimde Farklı Olan Nedir? • Piyasa Kusurları • Küreselleşme Süreci • Çokulusluların Yurtdışı Genişleme Süreci Müfredat'ı inceleyin. Kütüphane Oryantasyon Kursunu tamamlayın. Tamamlandığını doğrulamak için eğitmen. Eitemen ve ark. ark. (2013) 21-47. Sayfalardaki 1. bölüm
3) • Dünya ekonomisinin çeşitli zamanlarda işleyebileceği ve işleyebileceği çeşitli uluslararası parasal sistemlerin tanıtılması. • 1800'lerin başından günümüze dünyanın uluslararası parasal sistemlerinin tarihsel gelişimini tartışın. • Avrupa Para Birliği'ni tartışın • Uluslararası Para Sistemi'nin Evrimi • Mevcut Döviz Kuru Düzenlemeleri • Avrupa Para Sistemi • Euro ve Avrupa Para Birliği 27-61. Sayfalardaki Eun ve Resnick (2014) bölüm 2'yi okuyun ve sınıfta tartışmaya hazır olun.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: International Finance
Cheol S. Eun, Bruce G. Resnick
McGrawHill, 7th edition, 2014
ISBN-13: 978-0-07-716161-3
Diğer Kaynaklar: Uluslararası Finans
Prof. Dr. Halil Seyidoğlu
Güzem Can Yayınları, 5. Baskı, 2013.
ISBN: 9757516112

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bankacılık ve sigortacılık mesleği ile ilgili kavramları tanımlayabilir. Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili sayısal yöntemleri ifade edebilir.
2) Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili sayısal yöntemleri gerekli bilgisayar programlarını kullanarak uygulayabilir.
3) Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dil ve teknolojiyi kullanabilir.
4) Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenerek kullanır. Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri sürekli takip eder.
5) Bankacılık ve sigortacılık alanındaki verileri analiz edip yorumlayabilir. Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili disiplinleri de takip eder. Sektörün sorunlarına öneriler sunabilir.
6) Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili projeleri hazırlayıp yürütebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve sigortacılık mesleği ile ilgili kavramları tanımlayabilir. Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili sayısal yöntemleri ifade edebilir.
2) Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili sayısal yöntemleri gerekli bilgisayar programlarını kullanarak uygulayabilir.
3) Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dil ve teknolojiyi kullanabilir.
4) Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenerek kullanır. Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri sürekli takip eder.
5) Bankacılık ve sigortacılık alanındaki verileri analiz edip yorumlayabilir. Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili disiplinleri de takip eder. Sektörün sorunlarına öneriler sunabilir.
6) Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili projeleri hazırlayıp yürütebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 64
Proje 3 15
Ödevler 4 8
Küçük Sınavlar 2 1
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 22
Toplam İş Yükü 173