MISL111 Örgütlerde Davranış Bilimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Harita ve KadastroÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Harita ve Kadastro
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MISL111
Ders İsmi: Örgütlerde Davranış Bilimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere davranış ve temel işletme bilgisini bütünleşik bir biçimde sunar
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere davranış ve temel işletme bilgisini bütünleşik bir biçimde sunar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, davranış bilimi hakkında temel bilgiler edinir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler, temel işletmecilik bilgisi kazanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler, bölümün gereklerini yerine getirir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında tanıtım yapar ve ders materyalleri hakkında bilgi verir ders notları
2) • Sistem Kavramının Tanımlanması • Sistemin Girdilerinin Tanımlanması • Sistemin Çıktılarının Tanımlanması • Sistem İçinde Yer Alan Süreçlerin Tanımlanması • Geri Besleme Kavramına İlişkin Bilgiler ve Geri Beslemenin Türleri Hakında Yorumlama Yapılması ders notları
3) • Yönetim Fonksiyonları • Planlama • Örgütleme • Koordinasyon • Denetim-Kontrol ders notları
4) • Örgüt Sağlığı • Akıl • Ruh • Vücut ders notları
5) • Örgüt Yapısını Belirleyen Unsurlar • Merkezileşme • Farklılaşma • Organik-Mekanik Olma • Standartlaşma • Basık-Dik Olma • Bölümlendirme ders notları
6) • Fonksiyonel • Coğrafi • Matris • Ürün Temelli • Müşteri Temelli • Sayı Temelli • Zaman Temelli ders notları
7) • Sosyolojik Anlamda Örgüt Kültürünü Ele Almak • Örgüt Kültürünü Tanımlamak • Örgüt Kültürünün İletimini Anlamak ders notları
8) vize
9) • Psikolojik Anlamda Örgüt İklimini Ele Almak • Örgüt İklimini Tanımlamak ders notları
10) • Örgüt Kültürünü Tanımlamak • Örgüt İklimini Açıklamak • Örgüt Sağlığı Hakkında Yorumlamalarda Bulunmak ders notları
11) • Bilen Örgütler • Anlayan Örgütler • Düşünen Örgütler • Öğrenen Örgütler ders notları
12) • Örgüt Makro Çevresini Anlamak • Örgüt Mikro Çevresini Anlamak ders notları
13) • Öğrenme Kavramına Giriş • Öğrenme Kavramını Açıklamak • Gelişim ve Gelişim Kavramını Açıklamak ders notları
14) tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eğitmen notları
Diğer Kaynaklar: Eğitmen notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Harita ve kadastro konularında temel kavramları bilir ve sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek bilgisi ve bilincine sahiptir.
2) Alanı ile ilgili konularda, temel matematik hesaplamalarını ve problem çözümlerini bilir.
3) Mesleki alanda kullanılan yazılımların işletilmesi için gerekli olan; algoritma, basit programlama, veri yapıları ve çeşitleri, veri tabanı yönetim sistemleri, mekansal veri tabanları bilgisine sahiptir.
4) Harita ve kadastro alanındaki tüm ölçümlerin yapılışı, hesaplanması ve kullanılmasını bilir.
5) Harita ve Kadastro alanındaki mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve işleyişe hakimdir.
6) Mesleğini yapmasını sağlayan teknolojik alet ve programları kullanır, bunların çalışma prensibini ve teknolojinin bilimsel ilkelerini bilir.
7) Gayrimenkul Konularında temel kavramlar, yapı bina değerleme, ilgili mevzuat ve kentsel dönüşüm konularını bilir.
8) Her türlü mühendislik projelerinin araziye uygulanması işlerini görür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Harita ve kadastro konularında temel kavramları bilir ve sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek bilgisi ve bilincine sahiptir.
2) Alanı ile ilgili konularda, temel matematik hesaplamalarını ve problem çözümlerini bilir.
3) Mesleki alanda kullanılan yazılımların işletilmesi için gerekli olan; algoritma, basit programlama, veri yapıları ve çeşitleri, veri tabanı yönetim sistemleri, mekansal veri tabanları bilgisine sahiptir.
4) Harita ve kadastro alanındaki tüm ölçümlerin yapılışı, hesaplanması ve kullanılmasını bilir.
5) Harita ve Kadastro alanındaki mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve işleyişe hakimdir.
6) Mesleğini yapmasını sağlayan teknolojik alet ve programları kullanır, bunların çalışma prensibini ve teknolojinin bilimsel ilkelerini bilir.
7) Gayrimenkul Konularında temel kavramlar, yapı bina değerleme, ilgili mevzuat ve kentsel dönüşüm konularını bilir.
8) Her türlü mühendislik projelerinin araziye uygulanması işlerini görür.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Gözlem
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Sunum / Seminer 3 9
Proje 7 21
Küçük Sınavlar 1 3
Ara Sınavlar 2 9
Final 2 9
Toplam İş Yükü 135