Harita ve Kadastro | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MISL111 | ||||||||
Ders İsmi: | Örgütlerde Davranış Bilimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere davranış ve temel işletme bilgisini bütünleşik bir biçimde sunar |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere davranış ve temel işletme bilgisini bütünleşik bir biçimde sunar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında tanıtım yapar ve ders materyalleri hakkında bilgi verir | ders notları |
2) | • Sistem Kavramının Tanımlanması • Sistemin Girdilerinin Tanımlanması • Sistemin Çıktılarının Tanımlanması • Sistem İçinde Yer Alan Süreçlerin Tanımlanması • Geri Besleme Kavramına İlişkin Bilgiler ve Geri Beslemenin Türleri Hakında Yorumlama Yapılması | ders notları |
3) | • Yönetim Fonksiyonları • Planlama • Örgütleme • Koordinasyon • Denetim-Kontrol | ders notları |
4) | • Örgüt Sağlığı • Akıl • Ruh • Vücut | ders notları |
5) | • Örgüt Yapısını Belirleyen Unsurlar • Merkezileşme • Farklılaşma • Organik-Mekanik Olma • Standartlaşma • Basık-Dik Olma • Bölümlendirme | ders notları |
6) | • Fonksiyonel • Coğrafi • Matris • Ürün Temelli • Müşteri Temelli • Sayı Temelli • Zaman Temelli | ders notları |
7) | • Sosyolojik Anlamda Örgüt Kültürünü Ele Almak • Örgüt Kültürünü Tanımlamak • Örgüt Kültürünün İletimini Anlamak | ders notları |
8) | vize | |
9) | • Psikolojik Anlamda Örgüt İklimini Ele Almak • Örgüt İklimini Tanımlamak | ders notları |
10) | • Örgüt Kültürünü Tanımlamak • Örgüt İklimini Açıklamak • Örgüt Sağlığı Hakkında Yorumlamalarda Bulunmak | ders notları |
11) | • Bilen Örgütler • Anlayan Örgütler • Düşünen Örgütler • Öğrenen Örgütler | ders notları |
12) | • Örgüt Makro Çevresini Anlamak • Örgüt Mikro Çevresini Anlamak | ders notları |
13) | • Öğrenme Kavramına Giriş • Öğrenme Kavramını Açıklamak • Gelişim ve Gelişim Kavramını Açıklamak | ders notları |
14) | tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Eğitmen notları |
Diğer Kaynaklar: | Eğitmen notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Harita ve kadastro konularında temel kavramları bilir ve sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek bilgisi ve bilincine sahiptir. | |||||||
2) Alanı ile ilgili konularda, temel matematik hesaplamalarını ve problem çözümlerini bilir. | |||||||
3) Mesleki alanda kullanılan yazılımların işletilmesi için gerekli olan; algoritma, basit programlama, veri yapıları ve çeşitleri, veri tabanı yönetim sistemleri, mekansal veri tabanları bilgisine sahiptir. | |||||||
4) Harita ve kadastro alanındaki tüm ölçümlerin yapılışı, hesaplanması ve kullanılmasını bilir. | |||||||
5) Harita ve Kadastro alanındaki mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve işleyişe hakimdir. | |||||||
6) Mesleğini yapmasını sağlayan teknolojik alet ve programları kullanır, bunların çalışma prensibini ve teknolojinin bilimsel ilkelerini bilir. | |||||||
7) Gayrimenkul Konularında temel kavramlar, yapı bina değerleme, ilgili mevzuat ve kentsel dönüşüm konularını bilir. | |||||||
8) Her türlü mühendislik projelerinin araziye uygulanması işlerini görür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Harita ve kadastro konularında temel kavramları bilir ve sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek bilgisi ve bilincine sahiptir. | |
2) | Alanı ile ilgili konularda, temel matematik hesaplamalarını ve problem çözümlerini bilir. | |
3) | Mesleki alanda kullanılan yazılımların işletilmesi için gerekli olan; algoritma, basit programlama, veri yapıları ve çeşitleri, veri tabanı yönetim sistemleri, mekansal veri tabanları bilgisine sahiptir. | |
4) | Harita ve kadastro alanındaki tüm ölçümlerin yapılışı, hesaplanması ve kullanılmasını bilir. | |
5) | Harita ve Kadastro alanındaki mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve işleyişe hakimdir. | |
6) | Mesleğini yapmasını sağlayan teknolojik alet ve programları kullanır, bunların çalışma prensibini ve teknolojinin bilimsel ilkelerini bilir. | |
7) | Gayrimenkul Konularında temel kavramlar, yapı bina değerleme, ilgili mevzuat ve kentsel dönüşüm konularını bilir. | |
8) | Her türlü mühendislik projelerinin araziye uygulanması işlerini görür. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Sözlü sınav | |
Gözlem | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 3 | 9 |
Proje | 7 | 21 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 2 | 9 |
Final | 2 | 9 |
Toplam İş Yükü | 135 |