Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dünya ekonomisinin genel görünümünü açıklayabilecek,
• Dünyanın belli başlı ekonomilerinin GSYİH gelişimlerini aktarabilecek,
• Dünyanın belli başlı ekonomileri açısından ve genel anlamda büyüme hızı kavramının önemini anlatabilecek,
• Kişi başına GSYİH ve satın alma gücü paritesine göre, GSYİH açısından dünya ekonomilerinin değerlendirmesini gerçekleştirebilecek,
• Dünya’da istihdamın arttırılmasına yönelik gelişmeleri açıklayabilecek,
• Dünya’da enflasyonun gelişimini tanımlayabilecek bilgi ve becerilere sahip olabilirsiniz.
|
|
2) |
• Uluslararası mal ticaretinin tanımını ve kapsamını aktarabilecek,
• Uluslararası mal ticaretinde kullanılan sınıflandırmaları açıklayabilecek,
• Uluslararası mal ticaretinin dünya ekonomisindeki gelişimini tanımlayabilecek bilgi ve becerilere sahip olabilirsiniz.
|
|
3) |
• Genel olarak “hizmet” ve uluslararası ticarette “hizmet” kavramlarını tanımlayabilecek,
• Hizmet ticareti Genel Anlaşması’nın (GATS) hizmetler ticaretindeki önemini açıklayabilecek,
|
|
4) |
• Uluslararası hizmet ticaretinin temel özelliklerini anlatabilecek,
• Uluslararası mal ve hizmet ticaretinin gelişimini gösterebilecek bilgi ve becerilere sahip olabilirsiniz.
|
|
5) |
• Türkiye’nin nüfus ve istihdam yapısını genel hatları ile açıklayabilecek,
• Türkiye ekonomisinde gayrisafi yurtiçi hasıla, büyüme, kişi başına gayri safi yurtiçi hasıla, enflasyon ve gelir dağılımı konuları ile ilgili gelişmeleri aktarabilecek,
• Türkiye ekonomisinde üretimin sektörel yapısını tanımlayabilecek
|
|
6) |
• MIDTERM EXAM |
|
7) |
• Türkiye ekonomisinde yatırımların nasıl bir gelişim gösterdiğini ve bugünkü durumunu ayırt edebilecek,
• Türkiye ekonomisinde iç ve dış borçların durumunu genel hatları ile anlatabilecek bilgi ve becerilere sahip olabilirsiniz
|
|
8) |
• Türkiye’nin dış ticaretinin genel durumunu analiz edebilecek,
• Türkiye’nin mal ticaretinin sektörel yapısını açıklayabilecek
|
|
9) |
• Türkiye’nin mal ticaretinin ülkelere göre dağılımını tanımlayabilecek,
• Türkiye’nin uluslararası hizmet ticaretini yorumlayabilecek bilgi ve becerilere sahip olabilirsiniz.
|
|
10) |
• Avrupa Birliği’nin amaçlarını ve tarihsel gelişimini açıklayabilecek,
• Avrupa Birliği’nin genişleme sürecini betimleyebilecek
|
|
11) |
• Avrupa Birliği’nin kurumlarını listeleyebilecek,
• Avrupa Birliği’nin ortak politikalarını çözümleyebilecek bilgi ve becerilere sahip olabilirsiniz.
|
|
12) |
• Türkiye ve Avrupa Birliği ilişkilerinin genel yapısı ve gelişimini açıklayabilecek,
• Avrupa Birliği – Türkiye Gümrük Birliği ilişkilerini genel hatları ile aktarabilecek,
|
|
13) |
• Türkiye – Avrupa Birliği Katılım Müzakerelerini tartışabilecek,
• Türkiye – Avrupa Birliği ekonomik ilişkilerini analiz edebilecek bilgi ve becerilere sahip olabilirsiniz
|
|
14) |
• Birleşmiş Milletlerin ekonomik ve mali konulardaki uzman kuruluşlarının kuruluş süreci, amaçları ve organizasyon yapısını açıklayabilecek,
• Uluslararası Para Fonu, Dünya Bankası ve Dünya Ticaret Örgütü’nün kuruluş süreci, amaçları ve organizasyon yapısnıı anlatabilecek
|
|
15) |
• G8, G20, D8, B20 Oluşumlarının kuruluş süreci, amaçları ve organizasyon yapısını sorgulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olabilirsiniz. |
|
16) |
Final Sınavı
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli
belgeleri tanıyabilmek |
4 |
2) |
İhracat ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak |
3 |
3) |
Dış Ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak |
|
4) |
Uluslararası ticari örgütler ve Avrupa Birliği hakkında bilgi sahibi olmak |
|
5) |
Dış Ticaret finansmanı bilgisine sahip olmak |
4 |
6) |
Mezuniyet projesi ile bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak |
|
7) |
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak |
|
8) |
İşletme yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak |
|
9) |
Finansal muhasebede kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
10) |
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak |
|
11) |
En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. |
|