Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlencenin sunumu |
|
2) |
Pazarlama iletişimini tanımlayın • Pazarlama iletişimi bölümlerini açıklar. • E-ticareti tanımlayın. • E-iş bölümlerini açıklar. |
Ders Notları |
3) |
• Pazarlama iletişimi karışımı • Pazarlama iletişim planı • SOSTAC (durum, hedefler, strateji, eylemler, kontrol) • 3Ms (erkekler, para, dakika / zaman) İletişim kuramının tanımı • Bir, iki ve çok aşamalı iletişim kuramları • Benimseme modeli |
Ders Notları |
4) |
• Hedef pazarı ve satın alma davranışlarını anlamak • Satın alma durumu türleri • Endüstriyel ve tüketici alıcıları • Satın alma sürecindeki roller • Satın alma süreci • Motivasyon ve Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi |
Ders Notları |
5) |
• Medya türlerini tanımlayın • Medya kelime bilgisini tanımlayın • Medya seç • Medya planlamasının aşamaları • Değişen iletişim ortamını tanımlar • PESTLE analizini açıklayın |
Ders Notları |
6) |
Kurumsal kimliğin rolünü ve önemini anlamak • Kurumsal kimliğin farklı uygulamalarını anlamak • Satış ve satış yönetimini öğrenmek • Reklamın rolünü öğrenmek |
Ders Notları |
7) |
Kurumsal kimliğin rolünü ve önemini anlamak • Kurumsal kimliğin farklı uygulamalarını anlamak • Satış ve satış yönetimini öğrenmek • Reklamın rolünü öğrenmek |
Lecture Notes |
8) |
Satış promosyonunu anlama • Doğrudan pazarlamayı anlamak • Tanıtım ve halkla ilişkileri anlamak |
Ders Notları |
9) |
Sponsorluğun rolünü ve önemini anlamak • Ticaret fuarlarını / sergilerini yönetmeyi anlamak • Sergilerin rolünü ve önemini anlamak • Pazarlama iletişiminde ambalajlamanın rolünü ve önemini anlamak • Son proje hazırlıklarını gözden geçirin |
Ders Notları |
10) |
Ara sınav |
|
11) |
Ticareti tanımlayın • Mağazacılık araçlarını açıklayın • Mağazacılık tekniklerini açıklayın • Bir müşteri bakım programının geliştirilmesinin 10 aşamasını tanımlayın |
Ders notları |
12) |
E-ticaretin evrimini ilk yıllardan günümüze kadar açıklar. • E-ticaretin geleceğini tanımlayacak faktörleri tanımlamak. • E-ticaret çalışmasının temelindeki ana temaları tanımlayın. • E-ticarete katkıda bulunan başlıca akademik disiplinleri tanımlayın. |
Ders Notları |
13) |
Bir e-ticaret sitesi için en uygun donanımı seçmeyle ilgili konuları açıklayın. • Web sitesi performansını artırabilecek ek araçlar tanımlayın. • Bir mobil web sitesinin geliştirilmesinde ve mobil uygulamalar oluşturulmasında önemli olan hususları açıklayın |
Ders Notları |
14) |
• Geleneksel ödeme sistemlerinin özelliklerini tanımlayın. • Bugün kullanımda olan büyük e-ticaret ödeme sistemlerini tanımlayın. • Elektronik faturalandırma sunum ve ödeme sistemlerinin özelliklerini ve işlevlerini açıklayın. • E-ticaret iş modellerinin anahtar bileşenlerini tanımlayın. |
Ders Notları |
15) |
E-posta pazarlamacılığını anlama • Uluslararası ticarette potansiyel iş ortaklarını bulmak için internet kullanmayı anlayın • alıcı / satıcı bilgilerini bulmak için internet ara • Etkin iş e-postaları yaz
Arama motorlarının pazarlamadaki yeri ve önemi (SEM) • Arama motoru optimizasyonu • Arama Motoru Pazarlaması • SEO ve SEM için web sitesi tasarımı |
Ders Notları |
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli
belgeleri tanıyabilmek |
|
2) |
Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli
belgeleri tanıyabilmek |
|
3) |
Dış Ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine
sahip olmak
|
|
4) |
Uluslararası ticari örgütler ve Avrupa Birliği hakkında bilgi
sahibi olmak
|
|
5) |
Dış Ticaret finansmanı bilgisine sahip olmak |
|
6) |
Mezuniyet projesi ile bilginin araştırılması ve
raporlanması pratiğine sahip olmak
|
|
7) |
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi
konusunda bilgi sahibi olmak
|
|
8) |
İşletme yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası
işletmecilik vizyonuna sahip olmak
|
4 |
9) |
Finansal muhasebede kullanılan temel yöntemler
hakkında bilgi sahibi olmak
|
|
10) |
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip
olmak
|
|
11) |
En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. |
|