Dersin Amacı: |
• Tanır ve ölçer elektrik test cihazları ve uygun formüller kullanılarak direnç, gerilim, amper, sıcaklık, basınç, seviye ve diğer değerleri, Enstrümantasyon teknolojisi
• Tanır ve tanımlar Enstrümantasyon teknolojisi elektrik sembolleri, süreç ve enstrüman diyagramları (P & ID), gösterge ve doğru bir kontrol sistemine aletleri kurmak için bu becerileri kullanabilme becerisine sahip olur.
• Vurgular Enstrümantasyon teknolojisi sanayide kullanılan alet kontrol sistemleri korumak için kalibre ve gidermek için bilgi sahibi olur
• Tanımlar ve tartışır kalibrasyon, Enstrümantasyon teknolojisi
• Belirler ve tartışır sanayide kullanılan alet kontrol sistemleri
|
Dersin İçeriği: |
Trafo çeşitleri, inşaat, bağlantıları, koruma, topraklama ve ilişkili güvenlik prosedürleri. Doğru akım (DC) motorlar, inşaat, özellikleri, verimlilik, başlangıç ve hız kontrolü üzerinde durularak tek fazlı ve poli-fazlı alternatif akım (AC) motorlar, jeneratörler ve alternatörler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Giriş, Öğrencilere dersin amacı ve kapsamının bildirilmesi |
|
2) |
• Tanır Farklı türdeki trafo ve AC/DC motorların çalışma prensipleri
• Tanımlar ve açıklar Farklı türdeki trafo ve AC/DC motorların çalışma prensipleri
|
|
3) |
• Tanır ve hesaplar Farklı uygulamalardaki trafo ve AC/DC motor büyüklükleri
• Tanımlar ve açıklar trafo ve AC/DC motor gereklilikleri
|
|
4) |
• Tanımlar Ulusal elektrik kodları
• Açıklar Ulusal elektrik kodlarının kullanımı
• Trafo ve AC/DC motor kurulumu
|
|
5) |
• Tanımlar Ulusal elektrik kodları
• Açıklar Ulusal elektrik kodlarının kullanımı
|
|
6) |
• Tanımlar Trafo ve AC/DC motor türleri ve topraklama
• Açıklar Trafo ve AC/DC motor türleri ve topraklama
|
|
7) |
• Tanır Tüm temel motor ve jeneratör parçaları ve özel uygulama alanları
• Özetler Trafo ve AC/DC motor kurulumu ve gereklilikleri
• Tartışır Motorlarda jeneratörlerde ve trafolarda hata ayıklama teknikleri
|
|
8) |
• Vize Sınavı |
|
9) |
• Açıklar Trafo ve AC/DC motorların çalışma prensipleri
• Özetler Ulusal elektrik kodları ve kurulumda yasal gereklilikler
• Tanımlar Terimler
|
|
10) |
• Açıklar Trafo ve AC/DC motorların çalışma prensipleri
• Özetler Ulusal elektrik kodları ve kurulumda yasal gereklilikler
• Tanımlar Terimler
|
|
11) |
• Tanımlar Tek faz trafolarda kutupaşma
• Tanımlar Tek faz ve üç fazlı trafoların dönüş oranı
• Hesaplar birincil ve ikincil trafolarda akim voltaj ve dönüş oranı
|
|
12) |
• Tanımlar Tek faz trafolarda kutupaşma
• Tanımlar Tek faz ve üç fazlı trafoların dönüş oranı
• Hesaplar birincil ve ikincil trafolarda akim voltaj ve dönüş oranı
|
|
13) |
• Tanımlar Tek faz ve üç fazlı trafoların dönüş oranı, akım ve voltaj
• Öğrenir tek fazlı ve üç fazlı trafolarda akım voltaj ve güç değerlerinin ölçülmesi
• Öğrenir destek ototransformatör gibi geleneksel tek fazlı trafo ve akım ve gerilimlerinin ölçümü
• List tüp ve delta bağlı üç fazlı transformatörlerin avantajları ve dezavantajları
|
|
14) |
• Tanımlar Tek faz ve üç fazlı trafoların dönüş oranı, akım ve voltaj
• Öğrenir tek fazlı ve üç fazlı trafolarda akım voltaj ve güç değerlerinin ölçülmesi
• Öğrenir destek ototransformatör gibi geleneksel tek fazlı trafo ve akım ve gerilimlerinin ölçümü
• List tüp ve delta bağlı üç fazlı transformatörlerin avantajları ve dezavantajları
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
4 |
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |