MMEK115 Bilgisayar Programlama Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar ElektrikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektrik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMEK115
Ders İsmi: Bilgisayar Programlama I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP TAVUKOĞLU ŞAHİN
Dr.Öğr.Üyesi ASİYE TUĞBA OLGUN ALPYAGİL
Öğr.Gör. TARIK ASLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin bir programlama dili nesnelerini öğrenmeleridir.
Dersin İçeriği: Nesne yönelimli tekniklerin uygun kullanımı daha kısa geliştirme ömrü, verimlilik artışı, uyarlanabilir kod, farklı teknolojilerin yeniden kullanımı, ortak platformları kullanan farklı sistemlerin etkileşimine sebep olan nedenleri ile bilgisayar program sistemlerin üretim, bakım ve maliyetleri incelenmiştir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Akış şemalı algoritmaları oluşturabilme.
2) Giriş-çıkış operatörleri, değişkenler, koşullu operatörler ve çevrim kullanarak bilgisayar kodu yazabilme.
3) Fonksiyonların nasıl kullanılacağını kavrama.
4) Dizilerin nasıl kullanılacağını kavrama.
5) Fonksiyonları ve dizileri kullanarak basit programlar yazabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Kavramlar - C Dersi: Programlamaya Giriş, Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. - Kitabın Web sitesi: http://www.cdersi.com
2) C Dilinin Temelleri - C Dersi: Programlamaya Giriş, Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. - Kitabın Web sitesi: http://www.cdersi.com
3) Atama ve Girdi/Çıktı Komutları - C Dersi: Programlamaya Giriş, Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. - Kitabın Web sitesi: http://www.cdersi.com
4) Seçme Komutları - C Dersi: Programlamaya Giriş, Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. - Kitabın Web sitesi: http://www.cdersi.com
5) Döngü Komutları - C Dersi: Programlamaya Giriş, Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. - Kitabın Web sitesi: http://www.cdersi.com
6) Fonksiyonlar - C Dersi: Programlamaya Giriş, Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. - Kitabın Web sitesi: http://www.cdersi.com
7) Fonksiyonlar - C Dersi: Programlamaya Giriş, Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. - Kitabın Web sitesi: http://www.cdersi.com
8) Ara Sınav
9) Göstergeler - C Dersi: Programlamaya Giriş, Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. - Kitabın Web sitesi: http://www.cdersi.com
10) Diziler - C Dersi: Programlamaya Giriş, Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. - Kitabın Web sitesi: http://www.cdersi.com
11) Dizgiler - C Dersi: Programlamaya Giriş, Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. - Kitabın Web sitesi: http://www.cdersi.com
12) Yapılar ve Birleşimler - C Dersi: Programlamaya Giriş, Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. - Kitabın Web sitesi: http://www.cdersi.com
13) Metin Dosyaları - C Dersi: Programlamaya Giriş, Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. - Kitabın Web sitesi: http://www.cdersi.com
14) Üst Düzey Konular - C Dersi: Programlamaya Giriş, Nergiz E. Çağıltay, Fügen C. Selbes, Gül Tokdemir, Çiğdem Turhan, 2013. - Kitabın Web sitesi: http://www.cdersi.com
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Java Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı”, Altuğ B. Altıntaş, PapatyaBilim Yayıncılık, 7. Baskı, 2016.
Diğer Kaynaklar: “Java Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı”, Altuğ B. Altıntaş, PapatyaBilim Yayıncılık, 7. Baskı, 2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Sunum / Seminer 2 9
Ara Sınavlar 2 12
Final 3 18
Toplam İş Yükü 135