Elektrik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMEK220 | ||||||||
Ders İsmi: | Sayısal Devre Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÖZLEM ULUĞBEY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere mantık tasarımının temellerini, sentezini ve doğrulama yapmasını donanım tanımlama dilleri kullanılarak öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste; sayı sistemleri, kodlar, Boolean cebri, sayısal lojik kapıları, lojik diyagram tasarımları, lojik ifadelerin sadeleştirilmesi, bileşimsel devreler, flip/flop’lar, sayıcılar ve sayıcı tasarımları, kaymalı kaydedici konuları verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar ve Bilgi | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
2) | Tümleşik Mantık Devreleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
3) | Tümleşik Mantık Devreleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
4) | Tümleşik Mantık Devreleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
5) | Tümleşik Mantık Devreleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
6) | Tümleşik Fonksiyonlar ve Devreler | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
7) | Tümleşik Fonksiyonlar ve Devreler | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
10) | Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
11) | Ardışık mantık devereleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
12) | Ardışık mantık devereleri | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
13) | Asenkron ardışıl devreler | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
14) | Asenkron ardışıl devreler | Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf. |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Engin, Mustafa; Engin, Dilşad. Sayısal Elektronik (Ders notu) 2009, İzmir. ss. 317 |
Diğer Kaynaklar: | Engin, Mustafa; Engin, Dilşad. Sayısal Elektronik (Ders notu) 2009, İzmir. ss. 317 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
5) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Proje | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 2 | 16 |
Final | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü | 136 |