MRTV253 Film Analizi ve Eleştirisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fotoğrafçılık ve KameramanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MRTV253
Ders İsmi: Film Analizi ve Eleştirisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi VELİ BOZTEPE
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Film analizi yöntemleri hakkında bilgilendirme yapıldıktan sonra sinema tarihinin öne çıkan filmlerinden örnekler izlenerek, izlenen filmlerin analiz edilmesi.

Dersin İçeriği: Filmleri meydana getiren unsurları ve bunların ilişkilerinin görülmesi ve bu unsurların amaca uygun, doğru biçimde kullanma becerisinin kazanılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Film analizini tanımlar
2) • Filmlerin çekildikleri dönemle sosyo-kültürel, politik ve ideolojik bağlarını saptayabilir ve günümüzle karşılaştırabilir
3) Film analizindeki temel yaklaşımları tanımlar.
4) Tarihsel eleştiri, auteur eleştiri, göstergebilimsel eleştiri, sosyolojik eleştiri, ideolojik eleştiri, psikanalitik eleştiri ve feminist eleştiri gibi yaklaşımları kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Film eleştiri yöntemlerini uygulayabilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Giriş, • yöntem, • tanışma -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay.
2) • Film analiz yöntemleri • Film çözümlemesinin işleyiş biçimi -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay.
3) Film Analizi-Örnek çözümleme -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay.
4) • Psikanaliz kuramının özelliklerini tartışır • Psikanaliz’in sinemada kullanımını analiz eder -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay.
5) Örnek çözümleme: Sapık-Alfred Hitchcock -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay.
6) • Göstergebilim yaklaşımını analiz eder • Göstegebilimin sinemaya katkılarını açıklar -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay.
7) FRANCIS FORD COPPOLA GODFATHER -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay. Corrigan, Timothy (2008). Film Eleştirisi El Kitabı (çev. Ahmet Gürata), Ankara: Dipnot Yayınları. -Foss, Bob (2009). Sinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji (çev. Mustafa Gerçeker), İstanbul: Hayalbaz Kitap
8) Vize sınavı -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay. Corrigan, Timothy (2008). Film Eleştirisi El Kitabı (çev. Ahmet Gürata), Ankara: Dipnot Yayınları. -Foss, Bob (2009). Sinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji (çev. Mustafa Gerçeker), İstanbul: Hayalbaz Kitap
9) • Feminist film kuramları ve eleştirisini anlatılır. • Feminist film teorisyenlerini sıralar -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay. Corrigan, Timothy (2008). Film Eleştirisi El Kitabı (çev. Ahmet Gürata), Ankara: Dipnot Yayınları. -Foss, Bob (2009). Sinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji (çev. Mustafa Gerçeker), İstanbul: Hayalbaz Kitap. -Monaco, James (2002). Bir Film Nasıl Okunur? Sinema, Medya ve Multimedya Dünyası (çev. Ertan Yılmaz), İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
10) Thelma & Louise (Ridley Scott, 1991) -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay. Corrigan, Timothy (2008). Film Eleştirisi El Kitabı (çev. Ahmet Gürata), Ankara: Dipnot Yayınları. -Foss, Bob (2009). Sinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji (çev. Mustafa Gerçeker), İstanbul: Hayalbaz Kitap. -Monaco, James (2002). Bir Film Nasıl Okunur? Sinema, Medya ve Multimedya Dünyası (çev. Ertan Yılmaz), İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
11) • Sosyolojik Film Eleştirisinini tanımlar -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay. Corrigan, Timothy (2008). Film Eleştirisi El Kitabı (çev. Ahmet Gürata), Ankara: Dipnot Yayınları. -Foss, Bob (2009). Sinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji (çev. Mustafa Gerçeker), İstanbul: Hayalbaz Kitap. -Monaco, James (2002). Bir Film Nasıl Okunur? Sinema, Medya ve Multimedya Dünyası (çev. Ertan Yılmaz), İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
12) • Sinema ideoloji ilişkisi -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay. Corrigan, Timothy (2008). Film Eleştirisi El Kitabı (çev. Ahmet Gürata), Ankara: Dipnot Yayınları. -Foss, Bob (2009). Sinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji (çev. Mustafa Gerçeker), İstanbul: Hayalbaz Kitap. -Monaco, James (2002). Bir Film Nasıl Okunur? Sinema, Medya ve Multimedya Dünyası (çev. Ertan Yılmaz), İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
13) JEAN-LUC GODARD A Bout De Souffle -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay. Corrigan, Timothy (2008). Film Eleştirisi El Kitabı (çev. Ahmet Gürata), Ankara: Dipnot Yayınları. -Foss, Bob (2009). Sinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji (çev. Mustafa Gerçeker), İstanbul: Hayalbaz Kitap. -Monaco, James (2002). Bir Film Nasıl Okunur? Sinema, Medya ve Multimedya Dünyası (çev. Ertan Yılmaz), İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
14) Auteur sineması ve eleştiri -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay. Corrigan, Timothy (2008). Film Eleştirisi El Kitabı (çev. Ahmet Gürata), Ankara: Dipnot Yayınları. -Foss, Bob (2009). Sinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji (çev. Mustafa Gerçeker), İstanbul: Hayalbaz Kitap. -Monaco, James (2002). Bir Film Nasıl Okunur? Sinema, Medya ve Multimedya Dünyası (çev. Ertan Yılmaz), İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Özden, Zafer (2004). Film Eleştirisi: Film Eleştirisinde Temel Yaklaşımlar ve Tür Filmi Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi Yay.
Corrigan, Timothy (2008). Film Eleştirisi El Kitabı (çev. Ahmet Gürata), Ankara: Dipnot Yayınları.
-Foss, Bob (2009). Sinema ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji (çev. Mustafa Gerçeker), İstanbul: Hayalbaz Kitap.
Diğer Kaynaklar: -Monaco, James (2002). Bir Film Nasıl Okunur? Sinema, Medya ve Multimedya Dünyası (çev. Ertan Yılmaz), İstanbul: Oğlak Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fotoğrafçılık ve Kameramanlığın tarihsel gelişimi, genel ve özel özellikleri, teknikleri, yayın sistemleri, çağdaş örnekleri ve sanatçıları konusunda bilgi sahibidir.
2) Fotoğrafçılık ve kameramanlık alanlarında yasal düzenlemeleri bilir ve değişiklikleri takip eder.
3) Sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek ilkelerine sahiptir.
6) Fotoğrafçılık ve Kameramanlık alanında kullanılan elektronik cihazların yapı, çalışma prensibi ve temel bağıntılarını bilir
8) Fotoğraf uygulama teknikleri, baskı teknikleri malzemeleri konusunda bilgi sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğrafçılık ve Kameramanlığın tarihsel gelişimi, genel ve özel özellikleri, teknikleri, yayın sistemleri, çağdaş örnekleri ve sanatçıları konusunda bilgi sahibidir.
2) Fotoğrafçılık ve kameramanlık alanlarında yasal düzenlemeleri bilir ve değişiklikleri takip eder.
3) Sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek ilkelerine sahiptir.
6) Fotoğrafçılık ve Kameramanlık alanında kullanılan elektronik cihazların yapı, çalışma prensibi ve temel bağıntılarını bilir
8) Fotoğraf uygulama teknikleri, baskı teknikleri malzemeleri konusunda bilgi sahibidir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 8 3 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 146