Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere mekatronik alanında şıkça kullanılan MATLAB teknik yazılımını öğretmektir. İkinci olarak da Simulink simülasyon uygulamasını öğretmektir. Matlab ile temel bilgisayar programlama mantığı kullanılarak matematiksel işlemlerin çözümüne giriş yapılacaktır. |
Dersin İçeriği: |
MATLAB kullanılarak programlama ve problem çözme. Algoritma ve programlama geliştirme vurgulama. Temel konularının içinde Değişkenler, Koşul İfadeleri, Döngüler, Çizim, İterasyon, m-file fonksiyonları, fonksiyonlar, diziler ve vektörler, metin, nesne tabanlı programlama, algoritma, ve MATLAB grafikleri bulunmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
MATLAB'da temel kavramlar ve tanımlar |
|
2) |
MATLAB programında temel komutlar, koşul ve döngü komutları, MATLAB programı ile algoritmalardan programlamaya geçiş |
|
3) |
MATLAB'da problem çözme ve algoritmalar |
|
4) |
Dizi ve Matris işlemleri |
|
5) |
MATLAB’da grafik komutları, dosya işlemleri |
|
6) |
SIMULINK'te modelleme ve benzetime giriş |
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Simulink ile Matematiksel Modelleme ve Simülasyon |
|
9) |
Yaygın Kullanılan Bloklar ve Başlangıç Seviye Modelleme Uygulamaları |
|
10) |
Orta Seviye Modellemeye giriş |
|
11) |
Orta Seviye Modelleme Uygulamaları |
|
12) |
Orta Seviye Modelleme Uygulamaları |
|
13) |
Mekatronik Sistemlerinin Modellenmesi ve Simülasyonuna Giriş |
|
14) |
Mekatronik Sistemlerinin Modellenmesi ve Simülasyon Uygulamaları |
|
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Matlab:An introduction with applications, Amos Gilat,Department of Mech Engineering.The Ohio State University
Deniz Dal, MATLAB ile Programlama, Ekin Basım Yayın
Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: |
Matlab:An introduction with applications, Amos Gilat,Department of Mech Engineering.The Ohio State University
Deniz Dal, MATLAB ile Programlama, Ekin Basım Yayın
Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin Yayıncılık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|