Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS128 | ||||||||
Ders İsmi: | Yapı Bilgisi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MEHMET UĞUR YAĞMURDERELİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Geleneksel mimari yapıyı oluşturan çeşitli bileşen ve elemanların oluşum ve yapım ilkelerini öğretmek ve detay çözümleme ve çizim becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, duvar, döşeme ve tavan kaplamaları ile pencere, kapı, merdiven, çıkma ve çatı gibi yapı bileşenlerinin türleri, malzeme ve katman detayları açıklanır. Sistem ve nokta detay çizim uygulamaları yapılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mimari yapı bileşenlerinin tanıtılması ve bu bileşenler kapsamında ince yapının tanımı | yok |
2) | İç ve dış duvar kaplamaları ve prensip detayları | Verilen ders notları |
3) | Döşeme ve tavan kaplamaları ve prensip detayları | Verilen ders notları |
4) | Duvar boşlukları ve biçimlenme prensipleri | Verilen ders notları |
5) | Pencerelerin tanımı, fonksiyonları ve pencere türleri | Verilen ders notları |
6) | Kapıların tanımı, fonksiyonları ve kapı türleri | Verilen ders notları |
7) | Ara Sınav | Verilen tüm ders notları |
8) | Ahşap pencerede, prensip sistem detayı çözümlemesi ve uygulaması | Verilen ders notları |
9) | Ahşap kapıda, prensip sistem detayı çözümlemesi ve uygulaması | Verilen ders notları |
10) | Çatıların tanımı, fonksiyonları, çatı türleri ve farklı çatı çözümleri | Verilen ders notları |
11) | Ahşap çatıda, prensip sistem detayı çözümlemesi ve uygulaması | Verilen ders notları |
12) | Merdivenlerin tanımı, fonksiyonları ve farklı merdiven türleri | Verilen ders notları |
13) | Ahşap merdivende, prensip sistem detayı çözümlemesi ve uygulaması | Verilen ders notları |
14) | Geleneksel mimari yapıda çıkma türleri ve prensip detay çözümlemeleri | Verilen ders notları |
15) | Final Sınavı | Verilen tüm ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl. Mimarlıkta Teknik Resim. 2011. Yapı Yayın. Çelebi, M. Rifat. 2012. Yapı Bilgisi, İstanbul Kültür Üniversitesi. 4. Basım. İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | Uluengin, Fatih, ve diğerleri. 2010. Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları. YEM Yayın, 3. Basım, İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | 5 |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | 3 |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | 4 |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | 4 |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | 3 |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. | 4 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Sosyal Faaliyet | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 6 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 39 |
Derse Özgü Staj | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 39 |
Ödevler | 7 | 21 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 189 |