MMRS128 Yapı Bilgisi IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMRS128
Ders İsmi: Yapı Bilgisi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MEHMET UĞUR YAĞMURDERELİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Geleneksel mimari yapıyı oluşturan çeşitli bileşen ve elemanların oluşum ve
yapım ilkelerini öğretmek ve detay çözümleme ve çizim becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste, duvar, döşeme ve tavan kaplamaları ile pencere, kapı, merdiven, çıkma ve çatı gibi yapı bileşenlerinin türleri, malzeme ve katman detayları açıklanır. Sistem ve nokta detay çizim uygulamaları yapılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Geleneksel mimariye özgü yapı eleman ve bileşen detaylarını çözümleyebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mimari eleman ve bileşenlerin detaylarını yerinde ve proje üzerinde analiz edebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Genel yapı detay bilgisine hakim olarak meslekle ilgili kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Temel detay prensip ve bilgilerine dayanarak farklı malzeme ve detayları kavrayabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mimari eleman ve bileşen detayları hakkında, koruma uygulamalarını yapım yerinde yönetebilecek bilgiye sahip olma
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Mimari detay sorunlarına ilişkin analiz, belgeleme, projelendirme ve uygulama aşamalarında sorumluluk alabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mimari yapı bileşenlerinin tanıtılması ve bu bileşenler kapsamında ince yapının tanımı yok
2) İç ve dış duvar kaplamaları ve prensip detayları Verilen ders notları
3) Döşeme ve tavan kaplamaları ve prensip detayları Verilen ders notları
4) Duvar boşlukları ve biçimlenme prensipleri Verilen ders notları
5) Pencerelerin tanımı, fonksiyonları ve pencere türleri Verilen ders notları
6) Kapıların tanımı, fonksiyonları ve kapı türleri Verilen ders notları
7) Ara Sınav Verilen tüm ders notları
8) Ahşap pencerede, prensip sistem detayı çözümlemesi ve uygulaması Verilen ders notları
9) Ahşap kapıda, prensip sistem detayı çözümlemesi ve uygulaması Verilen ders notları
10) Çatıların tanımı, fonksiyonları, çatı türleri ve farklı çatı çözümleri Verilen ders notları
11) Ahşap çatıda, prensip sistem detayı çözümlemesi ve uygulaması Verilen ders notları
12) Merdivenlerin tanımı, fonksiyonları ve farklı merdiven türleri Verilen ders notları
13) Ahşap merdivende, prensip sistem detayı çözümlemesi ve uygulaması Verilen ders notları
14) Geleneksel mimari yapıda çıkma türleri ve prensip detay çözümlemeleri Verilen ders notları
15) Final Sınavı Verilen tüm ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl. Mimarlıkta Teknik Resim. 2011. Yapı Yayın.
Çelebi, M. Rifat. 2012. Yapı Bilgisi, İstanbul Kültür Üniversitesi. 4. Basım. İstanbul
Diğer Kaynaklar: Uluengin, Fatih, ve diğerleri. 2010. Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları. YEM Yayın, 3. Basım, İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. 5
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme 3
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. 4
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. 4
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. 3
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Sosyal Faaliyet
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 6 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 39
Derse Özgü Staj 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 39
Ödevler 7 21
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 189