MMRS225 Rölöve Teknikleri IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMRS225
Ders İsmi: Rölöve Teknikleri II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BAYRAM KILINÇ
Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrenciler tarafından seçilen restorasyon gerektiren geleneksel ahşap ya da kagir bir yapıda, Rölöve araştırma, rapor ve projelendirme süreçlerini yürütebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Seçilen tarihi yapıya ilişkin ön araştırmaların yapılması, fotoğrafla mevcut durum belgelemesinin yapılması, krokilerinin hazırlanması, ölçülerinin alınması, 1/200 ölçekte vaziyet planı ve 1/50 ölçekte plan-kesit-görünüş Rölöve projelerinin hazırlanması, detay rölövelerinin çıkartılması, Rölöve raporu ve fotoğraf albümünün oluşturulması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gerçek bir özgün yapı üzerinde Rölöve aşamalarını kurgulama bilgisine sahip olma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Özgün yapının Rölövesi için gerekli araştırma, saha çalışmaları ve masa başı çalışmalarını yürütebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bir Rölöve çalışması esnasında gerekli kurumlarla görüşerek bilgi ve belge edinebilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Farklı yapı tipi rölöve örnekleri inceleyerek, yapıya özel çözümler geliştirme yeteneği kazanma
Alana Özgü Yetkinlik
1) Özgün bir yapının Rölöve çalışmaları kapsamında; Rölöve raporu, Rölöve çizimleri ve fotoğraf albümü çalışmaları arasındaki ilişkileri kavrama
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bir Rölöve çalışmasında gerekli tüm aşamalarda sorumluluk alabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği, işlenişi ve haftalık programın verilmesi, Rölöve çalışmaları yürütülmek üzere seçilmesi gereken geleneksel yapı hakkında bilgilendirme yok
2) Örnek bir tarihi yapının Rölöve çalışmaları kapsamında, ön araştırma ve belgeleme çalışmalarının incelenmesi ve öğrenciler tarafından seçilen yapıların değerlendirilmesi Verilen ders notları
3) Örnek bir tarihi yapı Rölöve projesinin incelenmesi ve öğrenciler tarafından seçilen yapılara ilişkin ön araştırmaların değerlendirilmesi Verilen ders notları
4) Kamu kurumları ile kütüphanelerden edinilen bilgi ve belgeler ile yapının konumunu ve tanımını içeren Rölöve raporu sunumları ve değerlendirilmesi Verilen ders notları
5) Rölövede saha çalışmalarının başlaması; yerinde ön incelemelerin, fotoğraf çekimlerinin ve kroki çizimlerinin yapılması Saha çalışmasında gerekli ölçüm aletleri ve çizim araç gereçleri
6) Kroki çizimlerinin değerlendirilmesi ve fotoğraf albümü için hazırlık çalışmalarının yapılması Kroki çizimleri ve fotoğraflar
7) Ara Sınav Verilen tüm ders notları
8) Yapı yerinde yerleşim ölçülerinin alınması Vaziyet planı krokileri ile ölçüm ve çizim aletleri
9) 1/200 ölçekli vaziyet planı çalışmaları Vaziyet planı ölçümleri
10) Yapıda plan-kesit-görünüş ve detay ölçülerinin alınması Plan-kesit-görünüş ve detay krokileri ile ölçüm ve çizim aletleri
11) 1/50 ölçekli plan rölövelerinin çizilmesi Plan ölçümleri
12) 1/50 ölçekli kesit rölövelerinin çizilmesi Kesit ölçümleri
13) 1/50 ölçekli görünüş rölövelerinin çizilmesi Görünüş ölçümleri
14) 1/10 ölçekli kapı veya pencere detay rölövesinin çizilmesi Kapı veya pencere detay ölçümleri
15) Final Sınavı Verilen tüm ders notları ve tamamlanmış Rölöve projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Uluengin, B., Rölöve, YEM Yayın, 2014, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Ahunbay, Z. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. YEM Yayın, 2014, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. 5
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme 3
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. 4
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. 4
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. 3
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Derse Özgü Staj 14 42
Arazi Çalışması 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 39
Ödevler 4 12
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 180