MMRS231 Mimari Maketİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMRS231
Ders İsmi: Mimari Maket
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MEHMET UĞUR YAĞMURDERELİ
Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, mimari iletişimde üçüncü boyut ve ölçek algısının geliştirilmesi ve geleneksel mimari yapı elemanlarının model üzerinde kavranılmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Ölçekli modern ve geleneksel yapı model çalışmaları ile, maket yapım teknikleri ve malzemeleri yanında, yapı malzemesi ve elamanı gibi yapısal bilgiler işlenir.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Maket yapım teknikleri ile malzemelerini tanımlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mimari iletişimde üç boyutlu ifade kavrayışına sahip olma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İlgili profesyonellerle modelde geleneksel yapı çözümlemeleri konusunda görüş alışverişinde bulunabilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Maket, malzeme ve yapım tekniklerine ilişkin güncel gelişme ve uygulamaları takip etme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Geleneksel yapı elemanları ve malzemelerini maket üzerinde işleyebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Koruma alanındaki proje ve uygulamalarda üç boyutlu ifadelendirme becerisi ile katkı verme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanımı, içeriği, programı ve işleniş şekli hakkında bilgilendirme yok
2) Maket yapımında kullanılacak çeşitli araç -gereç ve malzemelerin tanıtılması ve hazır örnek maket incelemesi, malzeme kesme ve birleştirme çalışmaları maket malzemeleri
3) Maket malzemeleri ile basit üç boyutlu geometrik form çalışmaları. maket malzemeleri
4) Seçilen bir modern mimarlık ürününün ölçekli çizimleri ve fotoğrafları üzerinden malzeme ve eleman çözümlemesi yapma maket malzemeleri
5) Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması Çalışılan maketler
6) Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması Çalışılan maketler
7) Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması Çalışılan maketler
8) Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması Çalışılan maketler
9) Ara sınav Hazırlanmış modern mimarlık ürünü maketi
10) Seçilen bir geleneksel mimarlık ürününün ölçekli çizimleri ve fotoğrafları üzerinden malzeme ve eleman çözümlemesi yapma maket malzemeleri
11) Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması Çalışılan maketler
12) Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması Çalışılan maketler
13) Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması Çalışılan maketler
14) Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması Çalışılan maketler
15) Final Sınavı Hazırlanmış geleneksel mimarlık ürünü maketi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Akgün,M. “Mimari Maketler”, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2013.
Diğer Kaynaklar: Karssen, A., Otte, B., Model Making: Conceive, Create and Convince, Frame Publishers, 2014.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 4 12
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 144