Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS231 | ||||||||
Ders İsmi: | Mimari Maket | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MEHMET UĞUR YAĞMURDERELİ Öğr.Gör. ARZU KURUN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste, mimari iletişimde üçüncü boyut ve ölçek algısının geliştirilmesi ve geleneksel mimari yapı elemanlarının model üzerinde kavranılmasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ölçekli modern ve geleneksel yapı model çalışmaları ile, maket yapım teknikleri ve malzemeleri yanında, yapı malzemesi ve elamanı gibi yapısal bilgiler işlenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanımı, içeriği, programı ve işleniş şekli hakkında bilgilendirme | yok |
2) | Maket yapımında kullanılacak çeşitli araç -gereç ve malzemelerin tanıtılması ve hazır örnek maket incelemesi, malzeme kesme ve birleştirme çalışmaları | maket malzemeleri |
3) | Maket malzemeleri ile basit üç boyutlu geometrik form çalışmaları. | maket malzemeleri |
4) | Seçilen bir modern mimarlık ürününün ölçekli çizimleri ve fotoğrafları üzerinden malzeme ve eleman çözümlemesi yapma | maket malzemeleri |
5) | Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması | Çalışılan maketler |
6) | Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması | Çalışılan maketler |
7) | Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması | Çalışılan maketler |
8) | Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması | Çalışılan maketler |
9) | Ara sınav | Hazırlanmış modern mimarlık ürünü maketi |
10) | Seçilen bir geleneksel mimarlık ürününün ölçekli çizimleri ve fotoğrafları üzerinden malzeme ve eleman çözümlemesi yapma | maket malzemeleri |
11) | Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması | Çalışılan maketler |
12) | Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması | Çalışılan maketler |
13) | Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması | Çalışılan maketler |
14) | Maketlerin ilerlediği ve değerlendirildiği atölye çalışması | Çalışılan maketler |
15) | Final Sınavı | Hazırlanmış geleneksel mimarlık ürünü maketi |
Ders Notları / Kitaplar: | Akgün,M. “Mimari Maketler”, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | Karssen, A., Otte, B., Model Making: Conceive, Create and Convince, Frame Publishers, 2014. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ödevler | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 144 |