Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS233 | ||||||||
Ders İsmi: | Mimari Fotoğraf | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, mimari yapıların fotoğrafla belgelenmesi pratiğinin geliştirilmesini sağlayacak temel kavramsal ve teknik araçlar bilgisini vermektir. |
Dersin İçeriği: | Teorik dersler ve uygulamalı alıştırmalar yoluyla, fotoğraf çekim teknikleri, iç ve dış mekânlarda mimari yapı ve detay fotoğrafların oluşturulması ve çekilen fotoğrafların bilgisayar programları aracılığıyla sunum dosyası haline getirilmesi, dersin içerikleri arasındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mimarlıkta fotoğrafla belgelemenin tarihsel gelişimi | yok |
2) | Belgelemede kullanılan fotoğraf makineleri, türleri, özellikleri | Verilen ders notları |
3) | Mimari fotoğrafta genel ilkeler | Verilen ders notları |
4) | Objektifler, mimari çekimde kullanılan objektifler, özellikleri, türleri | Verilen ders notları |
5) | Enstantane - diyafram ilişkisi, fotoğrafla belgelemenin kullanım alanları, fotoğraf tarihinden örnekler. | Verilen ders notları |
6) | Fotoğraf çekimlerinde ışığın önemi, doğal ve yapay ışık kullanımı | Verilen ders notları |
7) | Fotoğrafta netlik ve alan derinliğinin fotoğraf diline etkisi | Verilen ders notları |
8) | Ara Sınav | Verilen tüm ders notları |
9) | Fotoğrafın rölöve çalışmaları içindeki yeri ve uygulama alanlarının incelenmesi, siluet, görünüş ve detaylarda fotoğrafla belgeleme tekniklerinin uygulanması. | Verilen ders notları |
10) | Açık alan çalışmaları ve fotoğrafla belgeleme uygulamaları | Verilen ders notları |
11) | Belgesel fotoğrafçılık ve mimarideki önemi | Verilen ders notları |
12) | Rölöve ve mimari fotoğraf çekim alanında dijital teknikler ve ilgili bilgisayar programları | Verilen ders notları |
13) | Tarihi eserlerin envanterini çıkarmada ve rölövelerinin alınmasında fotoğraftan ve dijital tekniklerden yararlanma yöntemleri | Verilen ders notları |
14) | Bilgisayar programı ile fotoğraf albümü oluşturulması | Verilen ders notları |
15) | Final Sınavı | Verilen tüm ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Kanburoğlu, Ö. "A’dan Z’ye Fotoğraf", Say Yayınları, İstanbul, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | Yurdalan, Ö. "Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj", Agora Kitaplığı, İstanbul, 2000. Benjamin, W. "Fotoğrafın Kısa Tarihi", Agora Kitaplığı, İstanbul, 2012. Hedgecoe, J. "Her Yönüyle Fotoğraf Sanatı", Remzi Kitabevi, İstanbul, 2005. Kraus, K. "Fotogrametri Cilt: 1 (Fotoğraflardan ve Lazer Tarama Verilerinden Geometrik Bilgiler)", Nobel Yayın DağıtımTeknik Dizisi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Arazi Çalışması | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ödevler | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 144 |