MTUR110 Kat Hizmetleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Turizm ve Otel İşletmeciliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MTUR110
Ders İsmi: Kat Hizmetleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÜLDEREN ARCA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kat Hizmetlerinin profesyonelce Operasyonu, yönetimi, planlamasının organizasyonunun yapılması, personel yönetimi ve kaliteli servisin gerçekleştirilmesi için kontrol tekniklerinin önemini öğretmeyi amaçlayan bir derstir.
Dersin İçeriği: •Kat hizmetleri departmanının tanımı, Kat Hizmetleri Organizasyonu, görev tanımları
•Kat hizmetleri departmanındaki çalışma kuralları
•Kat hizmetleri departmanında kullanılan araç ve gereçler
•Kat hizmetleri departmanında ihtiyaçları belirleme
•Kat hizmetleri departmanındaki prosedürlerin açıklanması
•Kat hizmetleri departmanında kullanılan terimler
•Kat hizmetleri departmanında çalışma esnasında dikkat edilmesi gereken konular
•Kat hizmetleri departmanındaki raporlar
•Kat hizmetleri departmanında iş planlarının oluşturulması
•Kat hizmetleri departmanının diğer departmanlar arasındaki iletişimi
•Kat hizmetlerinin otomasyon sistemi
•Kat hizmetleri departmanın işleyişi
•Kat hizmetleri departmanında çamaşırhanenin rolü

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) •Kat Hizmetleri departmanı görevlilerinin iş tanımlarını öğrenir.
2) •Kat Hizmetlerinde kullanılan prosedürleri bilir.
3) Kat Hizmetleri departmanındaki raporlamanın özelliklerini bilir.
4) İş Planları ve oluşturulmasını öğrenir. Kat Hizmetleri Departmanına uygun planlamayı bilir.İletişim ve önemini bilir.
5) Kat Hizmetleri departmanı ile diğer departmanlar arası iletişimin özelliklerini bilir.
6) •Sektörde kullanılan Kat hizmetleri Otomasyon Sistemini tanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kat hizmetleri departmanının tanımı Kat Hizmetleri Organizasyonu, görev tanımları Kaynak kitap
2) •Kat hizmetleri departmanındaki çalışma kuralları Kaynak Kitap
3) •Kat hizmetleri departmanında kullanılan araç ve gereçler Kaynak Kitap
4) Kat hizmetleri departmanında ihtiyaçları belirleme Kaynak Kitap
5) Kat hizmetleri departmanındaki prosedürlerin açıklanması Kaynak Kitap
6) Kat hizmetleri departmanında kullanılan terimler Kaynak Kitap
7) Ara Sınav Kaynak Kitap
8) Kat hizmetleri departmanında çalışma esnasında dikkat edilmesi gereken konular Kaynak Kitap
9) Kat hizmetleri departmanındaki raporlar Kaynak Kitap
10) Kat hizmetleri departmanında iş planlarının oluşturulması Kaynak Kitap
11) Kat hizmetleri departmanının diğer departmanlar arasındaki iletişimi Kaynak Kitap
12) Kat hizmetlerinin otomasyon sistemi Kaynak Kitap
13) Kat hizmetleri departmanın işleyişi Kaynak Kitap
14) Kat hizmetleri departmanında çamaşırhanenin rolü Kaynak Kitap
14) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynak Kitap
Diğer Kaynaklar: Resource Book

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Seyahat Acentelerinde çalışabilirler
2) Havayolları Biletleme ve Havayolu Rezervasyon konusunda çalışabilirler
3) Konaklama İşletmelerinin çeşitli departmanlarında çalışabilirler
4) Havayollarının çeşitli Departmanlarında çalışabilirler
5) YOK/DGS Sınav başarı şartlarını sağlayanlar lisansa devam edebilirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Seyahat Acentelerinde çalışabilirler 3
2) Havayolları Biletleme ve Havayolu Rezervasyon konusunda çalışabilirler 2
3) Konaklama İşletmelerinin çeşitli departmanlarında çalışabilirler 2
4) Havayollarının çeşitli Departmanlarında çalışabilirler 1
5) YOK/DGS Sınav başarı şartlarını sağlayanlar lisansa devam edebilirler. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Uygulama 2 10 20
Derse Özgü Staj 2 6 12
Arazi Çalışması 2 10 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 2 1 2
Küçük Sınavlar 8 1 8
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 167