Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL115 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk Hakları ve Toplum | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FUNDA AYRA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FUNDA AYRA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, hem İnsan Haklarında hem de Çocuk Hakları Eğitiminde bilişsel ve deneyimsel bir yaklaşım sağlamaktır. Üstelik, bu ders, İnsan ve Çocuk Haklarının tartışılması için bir mekan sunmayı amaçlıyor; böylece bu konular, mesleki eğitimciler ve eğitim öğrencileri olarak gündelik yaşamların, bilinç ve hedeflerin bileşenleri haline gelecek. |
Dersin İçeriği: | • Çocuk hakları kavramını tanımlar. • Çocuğun tarihsel sürecinin bakış açısını belirleme • Çocuk ihmali ve istismar kavramını tanımlayın • Çocuklara yönelik küresel çalışmayı tartışın • Çocukların hükümetler için politik pozisyonlarını analiz edin. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrencilere ders içeriğinin anlatılması | |
2) | • Temel çocuk kavramını tanımlar. • Tarihin çocuğun süreçlerini nasıl gördüğünü belirtin. • Çocukluk döneminde toplum ve aile rollerini tanımlar. | |
3) | • Çocuğun evrensel haklarını tartışın. • Çocuk haklarının önemini tanımlamak • Küçük yetişkin çocuk konseptini analiz edin. | |
4) | Çocuk istismarı kavramını tanımlayın Çocuk ihmal konseptini analiz edin. Çocuk istismarının boyutunu tartışın | |
5) | • Çocuk istismarı ve ihmal kavramını evrensel bir sorun olarak tartışın. • Çocuk istismarına ilişkin çevresel tehlikeyi analiz edin • Kötü muamele sürecinde aile rolünü ve koruyucu davranışlarını tanımlayın. | |
6) | •• Çocuk mahkemesinin görevini tanımlayın. • Çocuk mahkemelerinin özelliklerini ve farklılıklarını tartışır. • Çocuk Mahkemesinde çalışan insanlarla ilgili temel kavramları analiz edin. | |
7) | • Çocuk işçilerinin durumunu tartışın. • Çocuk istismarına yönelik araştırma projesinin temel amacını analiz edin • Araştırmanın temel amacını incelemek Çocuk ihmaline yönelik proje • Çocuk haklarının korunması ve dünyanın geleceği | |
8) | Vize sınavı ile değerlendirmek | |
9) | • Çocuk işçiliği kavramını ve çocuklara etkilerini tanımlayın. • Ülkemizde ve dünyadaki çocuk emeğinin kapsamını tartışın. • Çocuk gelinleri konseptinin önemini ve çocuklara etkilerini açıklayınız. | |
10) | • Çocuk hakları eylem planını tanımlayın. • Çocuk hakları sözleşmesinin temel özelliklerini tartışın • Çocuk hakları için UNICEF araştırmasının önemini açıklayın. | |
11) | Çocukların eğitim haklarını tanımlar • Türkiye'nin çocuk hakları konusundaki yerini belirleyin. • Ülkemizde çocuk araştırması geliştirmenin ihtiyaçlarını tartışmak | |
12) | Çocuklar için çalışan ilgili organizasyonu tanımlayın • Çocuk organizasyonunun misyonunu açıklayınız • Çocuk organizasyonunun Türkiye'deki yerini tartışın | |
13) | • Çocuk haklarını korumak için proje geliştirin • Çocuk hakları için çevresel risk faktörünü tanımlayın • Çocuk hakları için koruyucu faktörler geliştirmenin yollarını açıklayın. | |
14) | • Çocuk haklarını korumak için proje geliştirin • Çocuk hakları için çevresel risk faktörünü tanımlayın • Çocuk hakları için koruyucu faktörler geliştirmenin yollarını açıklayın. | |
15) | Öğrencileri Final sınavı ile değerlendirmek |
Ders Notları / Kitaplar: | Children's Law, Pegem Akademi ©2010 | Pegem Akademi | Published: October, 2010 ISBN-978-605-364-094-3 |
Diğer Kaynaklar: | Children's Law, Pegem Akademi ©2010 | Pegem Akademi | Published: October, 2010 ISBN-978-605-364-094-3 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | 5 |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | 5 |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 120 |