MMDT237 Baskı Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMDT237
Ders İsmi: Baskı Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYDA SANCAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ev tekstili veya giysi için kullanılacak empirme kumaş deseni tasarlama amacı kapsamında; doğadan
obje çizimlerinin motif - desen ilişkisi ve genel tasarlama ilkelerine uygun olarak kullanılması,
Bu objeler kullanılarak; kompozisyon tasarlama kurallarının uygulanması, desende derinlik oluşturma,
zemin ve objeler arasında renk ilişkisi konuları uygulamalı olarak pekiştirilir. renklendirme teknikleri ile
özgün tasarım çalışmalarında temel tasarım ilkeleri verilerek bilgi ve becerilerin gelişmesi sağlamak
bu dersin amacıdır.
Dersin İçeriği: Ev tekstili veya giysi için empirme kumaş deseni tasarımı yapma için; tekstil motifi oluşturabilecek
doğadan obje çizimlerinin stilizasyonunu yapma, kompozisyon tasarlama ilkeleri, renklendirme
teknikleri, kumaş deseninde renk düzenlemesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1. Kumaş deseni tasarımında temel tasarım ilke ve prensiplerini uygular 2. Tekstil yüzeyi oluşturmaya uygun biçim ve motiflerin taslaklarını hazırlar. 3. Kompozisyon oluşturma kurallarını doğru şekilde kullanır. 4. Baskı tasarımında gerekli teknikleri yerinde ve doğru şekilde kullanır 5. Renklendirme tekniklerini farklı dokulandırma efektleri oluşturacak şekilde uygular. 6. Renklendirmede çizgi ile kontor ve detaylandırmaları uygular. 7. Kumaş deseninde zemin, motif ilişkisini renklendirirken, derinlik, tonlama, kontrast unsurlarını doğru şekilde uygular
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacının açıklanması, derste yapılacak desen sayısı ve nitelik ile ilgili bilgilendirme. Dersin hedeflerinin açıklanması ve desen örneklerinin gösterilerek desenin sahip olması gereken niteliklerinin netleştirilmesi. Bahar Döneminde Yetişen Farklı Doğadan Objelerin Yeni Tekstil Yüzeylerinde Motif Olarak Kullanılması. Kumaş Deseninde Kompozisyon. Kumaş deseninde kullanılabilecek yeni ve farklı doğadan objelerden çizim çalışmalarına başlangıç.
2) Kumaş deseninde kullanmaya uygun, doğadan obje çizimleri hazırlar. Farklı ve özgün çizimler öğrencilerin çizim arşivine eklenir. Obje araştırmaları
3) Kumaş deseninde kullanılmaya uygun obje çizimine devam edilir. Obje araştırmaları
4) Kumaş Deseninde Kompozisyon. Kompozisyonda ‘metraj’ Desen Tasarımı Kompozisyonda Obje Boylarının Sıralanması Kompozisyonda Derinliğin Oluşturulması Yönsüz Kompozisyon Oluşturma Görsel örnekler üzerinden verilen bu bilgiler ışığında kumaş deseni kompozisyonu çizimlerine başlangıç
5) Kumaş deseni kompozisyonu hazırlama çalışmalarına devam edilir. Ders sonunda bu derse kadar yapılan en az 6 kompozisyon (sınıfta yapılmış ve onaylanmış) ara değerlendirme olmak üzere teslim edilir. Kompozisyon oluşturma
6) Ara Sınav (Öğrencilerin belirlenen sınav saatinde, belirlenen atölyede, kendi çizimlerinden faydalanarak bir kumaş deseni kompozisyonu hazırlamaları ve teslim etmeleri istenir.) Ara Sınav
7) Renklendirme çalışmalarına başlanır. Kullanılacak malzemelerin getirilmesi
8) Renklendirmede zemin dokulandırma teknikleri gösterilir. Kullanılacak malzemelerin getirilmesi
8) Renklendirmede zemin dokulandırma teknikleri gösterilir. Kullanılacak malzemelerin getirilmesi
9) Renklendirmede tarama ucu kullanımı, Kuru boya ile objelerin detaylandırılması ve yorumlanması. Kuru boya
10) Renklendirme çalışmalarında farklı dokulandırma efektleri ile çalışmalar yapılır. Çeşitli boya malzemeleri
11) Renklendirme çalışmalarına devam. Çeşitli boya malzemeleri
12) Renklendirme çalışmalarına devam. Ders sonunda yapılan desenlerin teslimi (en az üçer tane) Çeşitli boya malzemeleri
13) Renklendirme çalışmalarına devam. Ders sonunda yapılan desenlerin teslimi (en az üçer tane) Çeşitli boya malzemeleri
14) Final Sınavlarına hazırlık (20x20 ebatlarında kompozisyon sınav saatinde sınıfta renklendirilerek teslim edilir)
15) Final sınavı 20x20 ebatlarında kompozisyon

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: 1. Fabric Dyeing & Printing, Kate Wells
2. The Pattern Sourcebook, Laurence King Publ, Drusilla Cole
3. The New Textiles, Trends & Traditions, Chole.Colchester
4. The Surface Designers Art-Contemporary Fabric Printers Painters and
Dyers, K Westphal,
5. Colour Harmony, Guıde To Creative Color
6.Reyhan Kaya, Türk Yazmacılık Sanatı, İş Bankası Yayınları, İstanbul
1988.
7.Kemal Türker, Ağaç Baskı Tokat Yazmaları, İş Bankası Yayınları
8.10000 Türk Motifi Ansiklopedisi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 15 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Ödevler 16 32
Final 16 32
Toplam İş Yükü 174