Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Adobe illustrator programı hakkında genel bilgi verme
• Adobe illustrator programı hakında genel bilgi, yeni dökuman oluşturma giriş ekranı, programı açma kapatma ve kayıt formatları,
|
Derse giriş işlemleri pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi
Programın genel yapısı işleyişi. Mesleki kullanım alanlarıyla ilgili arşatırma |
2) |
• Desen tasarımı
• Adobe illustrator programıyla geometrik şekil içerisinde desen birimi oluşturma
|
Eşkenar üçgen ve kare şekli içerisinde bir desen birimi tasarlanılır.
Programın genel yapısı işleyişi. Mesleki kullanım alanlarıyla ilgili arşatırmalar yapılır. |
3) |
• Desen tasarımı
• Adobe illustrator programıyla birim desenin raportlama tekniği ile çoğaltılması.
|
Raportlama hakkında teorik bilgi verilir. Öğrencinin saptadığı desen birimi bu teknikler doğrultusunda çogaltılarak yüzey oluşturulur.
Benzer uygulamalar ev ödevi olarak verilir. Bir sonraki hafta bu ödevler kontrol edilecektir. |
4) |
• Desen tasarımı ve varyant çalışmaları.
• Varyantlama konusuna geçiş. Desenin renklendirilmesi ve varyant çalışmaları.
|
Hazırlanılan desenlerden 1 tanesi renklendirilir. Bu renk skalasına alternatif yeni renk varyantları oluşturulur. Varyant çalışmasının nasıl yapılacağı teorik olarak anlatılır ve örnek uygulamaların yapılması istenilir.
Benzer uygulamalar ev ödevi olarak verilir. Bir sonraki hafta bu ödevler kontrol edilecektir. |
5) |
• Giysi tasarımlarına geçiş
• Desen giydirmeleri için hedef giysi tasarımlarının belirlenmesi.
|
Elde adilen desen tasarımlarının giysiye uygulanması için bu uygulamalara uygun giysi tasarımlarının seçimi.
Dergi, katalog veya internet ortamından çeşitli giysi modeli araştırmalarının yapılması. Bir sonraki hafta bu araştırmalar kontrol edilecektir.
|
6) |
• Görseller üzerinde decupe yapmayı öğrenme,
• Adobe Photoshop programında dekupe uygulamaları
|
Desen uygulamalrı yapılmak üzere araştırılan giysilerden uygun olanlar seçilir ve bilgisayara taratılır. Bu giysilerde desen oturtulacak bölgelerin decupe işlemleri yapılır.
Decupe işlemlerine ev ödevi olarak devam edilir.
|
7) |
• Adobe Photoshop programında type menü özelliklerini öğrenme
• Adobe Photoshop programında Tipografi (metin) ve vektör çizimleriyle çalışmak, dolgu renkleriyle çalışmak,
|
Type münüsüyle yazılar üzerinde uygulama, sunum hazırlama yöntemlerini öğretme
Type münüsüyle yazılar üzerinde uygulamalara devam edilip çıktı alınacak, sunum hazırlama |
8) |
• Ara Sınav
• Ara Sınav
|
Sınav soruları yapılır.
Değerlendirme yapılır. |
9) |
• Adobe Photoshop program menü özellikleri öğrenme
• Adobe Photoshop program menü özellikleri
|
Menü özellikleriyle ilgili uygulama çalışmaları.
İmage menüsüyle renk modları ve renk değişim uygulamaları |
10) |
• Cetveller, ızgaralar, klavuzlar ile çalışma.
• Cetveller, ızgaralar, klavuzlar ile çalışma.
|
Bu bilgiler ile dekupe edilmiş giysilere hazırlanılan desenlerin giydirmesi. Desenin farklı yerlere farklı boyutlarda yerleştirilmesi ile yeni fikirlerin oluşturmasına katkıda bulunulur. Uygulamalı örnekler yapılır.
Benzer uygulamalar ev ödevi olarak istenilir. Bir sonraki ders haftası bu uygulamalar kontrol edilecektir. |
11) |
• Photoshopta tasarım inceliklerini öğrenme
• Adobe Photoshop programında, Tasarım uygulamaları
|
Internet üzerinde yayınlanan farklı manipasyon tekniği vidiosu izleme
Moda haftasında tasarlanan ürünlerine sunum pahtı hazırlama.
|
12) |
• Adobe photoshop programında 3d tasarim tekniğini öğrenme
• Adobe PHOTOSHOP programında 3D TASARIM
|
3 boyutlu dekarasyon uygulamaları , (tasarlanan desen motif sekillerin ) üc boyutlu nesne üzerine giydirilmesi. Ayakkabı, Çanta v.b.
3 boyutlu dekarasyon uygulamaları |
13) |
• Web arayüz tasarim inceliklerini öğrenme
• Adobe PHOTOSHOP programında WEB TASARIM
|
Web arayüz tasarim uygulaması, tasarlanan ürünlerin internet ortamına yüklenmesi, reklam çalışmaları
Her öğrenci farklı tasarım ürünlerinin satışı için web sitesinde yayınlama.
|
14) |
• Photoshopta tasarım ürününü baskı hazırlık aşamasını öğrenme
• Adobe PHOTOSHOP programı ve baskı
|
Adobe PHOTOSHOP programında hazırlanan, tasarlanan tüm çalışmaların baskı(çıktı) alma süreci, kullanılacak ortama göre kayıt formatlarını öğrenme
Bir defile için kıyafet tasarımları hazırlama, bunlar için sunum pahtı
Hazırlayarak dijital çıkış almak veya internet ortamında yayınlama yöntemleri |
15) |
• Final Sınavı
• Final Sınavı
|
Sınav soruları yapılır.
Dönem sonu değerlendirmesi yapılır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
2 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
5) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|