MMDT241 Giysi Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMDT241
Ders İsmi: Giysi Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYDA SANCAK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı: Öğrencinin giyim tasarımına ilişkin temel bilgileri kuramsal ve uygulamalı olarak edinmesini amaçlar. Estetik değerler taşıyan, yenilik-buluş-bilgi içeren, kendine ait bir kavram ve stil oluşturan bir giysi koleksiyonunun ön hazırlık ve uygulama bilgi ve deneyimini kazanır.


Dersin İçeriği: - Giysi tasarımının temel ilkeleri
-Biçim beden kalıbı, malzeme ve işlevin insan vücuduyla uyumu ve ilişkilerinin kavranması.
-Resimleme teknikleriyle anlatım ve deneysel çalışmalar yapılır.
- Silüet çizimleri ve koleksiyon hazırlama



Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Trend analiz etmek ve bir kolleksiyon oluşturmak. Kolleksiyonda ki giysilerin artistik ve teknik çizimlerini yapmak. Tasarlanan kıyafetleri dikmek . Alanında kullanılan terimleri etkin bir şekilde kullanmak. Alanında kullanılan teknik malzemeyi etkin bir şekilde kullanmak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Giyim tasarımının koleksiyon süreci devam eder. Koleksiyonun dosya sunum hazırlığı yapılır.
1) • Öğrencilere ders ve gerekli malzeme listesi tanıtılır. • Dersin anahatları tartışılır. Ders planı tartışılır. Müfredat incelenir.
2) • Öğrencinin giyim tasarımına ilişkin temel bilgileri kuramsal ve uygulamalı olarak edinmesini amaçlar. • Biçim beden kalıbı, malzeme ve işlevin insan vücuduyla uyumu ve ilişkileri tanıtılır. Tekstil giyim tasarımı ve biçime ait estetik değerler kuramsal olarak aktarılır. Resimleme teknikleriyle anlatım ve ifadelendirme çalışmaları, deneysel çalışmalar yapılır.
3) • Öğrencinin giyim tasarımına ilişkin temel bilgileri kuramsal ve uygulamalı olarak edinmesini amaçlar. • Biçim beden kalıbı, malzeme ve işlevin insan vücuduyla uyumu ve ilişkileri tanıtılır. Tekstil giyim tasarımı ve biçime ait estetik değerler kuramsal olarak aktarılır. Resimleme teknikleriyle anlatım ve ifadelendirme çalışmaları, deneysel çalışmalar yapılır.
4) • Öğrencinin giyim tasarımına ilişkin temel bilgileri kuramsal ve uygulamalı olarak edinmesini amaçlar. • Biçim beden kalıbı, malzeme ve işlevin insan vücuduyla uyumu ve ilişkileri tanıtılır. Tekstil giyim tasarımı ve biçime ait estetik değerler kuramsal olarak aktarılır. Resimleme teknikleriyle anlatım ve ifadelendirme çalışmaları, deneysel çalışmalar yapılır.
5) • Bir kavram seçilerek giyim tasarımı ile ilişkilendirilme süreci başlatılır. Seçilen kavramdan yola çıkılarak eskiz oluşturulur.
6) • Bir kavram seçilerek giyim tasarımı ile ilişkilendirilme süreci devam eder. Seçilen kavramdan yola çıkılarak eskiz oluşturulur.
7) • Bir kavram seçilerek giyim tasarımı ile ilişkilendirilme süreci devam eder. Seçilen kavramdan yola çıkılarak eskiz oluşturulur.
8) • Ara sınav • Ara sınav Sınav soruları çözülür. Değerlendirme yapılır.
9) • Giyim tasarımının koleksiyon süreci başlatılır. Malzeme araştırması yapılır.
10) • Giyim tasarımının koleksiyon süreci başlatılır. Koleksiyonun dosya sunum hazırlığı yapılır.
11) • Giyim tasarımının koleksiyon süreci devam eder. Koleksiyonun dosya sunum hazırlığı yapılır.
12) • Giyim tasarımının koleksiyon süreci devam eder. Koleksiyonun dosya sunum hazırlığı yapılır.
13) • Oluşturulan koleksiyonun dosya ile sunum süreci Oluşturulan koleksiyonun dosya ile sunum süreci başlatılır.
14) • Oluşturulan koleksiyonun dosya ile sunum süreci Oluşturulan koleksiyonun dosya ile sunum süreci başlatılır. Oluşturulan koleksiyonun dosya ile sunum süreci tamamlanır.
15) • Final Sınavı • Final Sınavı Dosya sunumu yapılır. Dönem sonu değerlendirmesi yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyali haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Fashıon ( Kyoto Costume Institute)
La Mode (Terry Jones & Susie Rushton)
The Complate Costume History (Auguste Racinet)
The Fashion Book (Phaidon)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

2

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Laboratuvar 16 48
Uygulama 16 32
Proje 16 32
Ödevler 16 16
Toplam İş Yükü 176