Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Giyim tasarımının koleksiyon süreci devam eder.
|
Koleksiyonun dosya sunum hazırlığı yapılır.
|
1) |
• Öğrencilere ders ve gerekli malzeme listesi tanıtılır.
• Dersin anahatları tartışılır.
|
Ders planı tartışılır.
Müfredat incelenir. |
2) |
• Öğrencinin giyim tasarımına ilişkin temel bilgileri kuramsal ve uygulamalı olarak edinmesini amaçlar.
• Biçim beden kalıbı, malzeme ve işlevin insan vücuduyla uyumu ve ilişkileri tanıtılır.
|
Tekstil giyim tasarımı ve biçime ait estetik değerler kuramsal olarak aktarılır.
Resimleme teknikleriyle anlatım ve ifadelendirme çalışmaları, deneysel çalışmalar yapılır. |
3) |
• Öğrencinin giyim tasarımına ilişkin temel bilgileri kuramsal ve uygulamalı olarak edinmesini amaçlar.
• Biçim beden kalıbı, malzeme ve işlevin insan vücuduyla uyumu ve ilişkileri tanıtılır.
|
Tekstil giyim tasarımı ve biçime ait estetik değerler kuramsal olarak aktarılır.
Resimleme teknikleriyle anlatım ve ifadelendirme çalışmaları, deneysel çalışmalar yapılır.
|
4) |
• Öğrencinin giyim tasarımına ilişkin temel bilgileri kuramsal ve uygulamalı olarak edinmesini amaçlar.
• Biçim beden kalıbı, malzeme ve işlevin insan vücuduyla uyumu ve ilişkileri tanıtılır.
|
Tekstil giyim tasarımı ve biçime ait estetik değerler kuramsal olarak aktarılır.
Resimleme teknikleriyle anlatım ve ifadelendirme çalışmaları, deneysel çalışmalar yapılır.
|
5) |
• Bir kavram seçilerek giyim tasarımı ile ilişkilendirilme süreci başlatılır.
|
Seçilen kavramdan yola çıkılarak eskiz oluşturulur.
|
6) |
• Bir kavram seçilerek giyim tasarımı ile ilişkilendirilme süreci devam eder.
|
Seçilen kavramdan yola çıkılarak eskiz oluşturulur.
|
7) |
• Bir kavram seçilerek giyim tasarımı ile ilişkilendirilme süreci devam eder.
|
Seçilen kavramdan yola çıkılarak eskiz oluşturulur.
|
8) |
• Ara sınav
• Ara sınav
|
Sınav soruları çözülür.
Değerlendirme yapılır. |
9) |
• Giyim tasarımının koleksiyon süreci başlatılır.
|
Malzeme araştırması yapılır. |
10) |
• Giyim tasarımının koleksiyon süreci başlatılır.
|
Koleksiyonun dosya sunum hazırlığı yapılır.
|
11) |
• Giyim tasarımının koleksiyon süreci devam eder.
|
Koleksiyonun dosya sunum hazırlığı yapılır.
|
12) |
• Giyim tasarımının koleksiyon süreci devam eder.
|
Koleksiyonun dosya sunum hazırlığı yapılır.
|
13) |
• Oluşturulan koleksiyonun dosya ile sunum süreci
|
Oluşturulan koleksiyonun dosya ile sunum süreci başlatılır.
|
14) |
• Oluşturulan koleksiyonun dosya ile sunum süreci
Oluşturulan koleksiyonun dosya ile sunum süreci başlatılır.
|
Oluşturulan koleksiyonun dosya ile sunum süreci tamamlanır.
|
15) |
• Final Sınavı
• Final Sınavı
|
Dosya sunumu yapılır.
Dönem sonu değerlendirmesi yapılır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
3 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
5) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|