Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve dersin tanımı |
Sunumlar |
1) |
|
|
2) |
• Gelişim psikolojisine giriş konularını tartışır
• Temel gelişim teoristlerinden Piaget ve bilişsel gelişim konularını analiz eder.
• İşlem öncesi dönem ve duysal motor dönem evrelerini karşılaştırır. |
|
3) |
• Gelişim psikolojisinin temel kuramlarından Vygotsky ve bilişsel gelişimi karşılaştırabilir
• Vygotsky ve Piaget’nin yaklaşımlarını tartışır
• Soyut ve somut işlemsel dönemleri karşılaştırır.
|
|
4) |
• Yaşam boyu gelişim kavramını tanımlar
• Gelişimsel bozukluklar üzerine tartışabilir
• Gelişimsel bozukların farklı bakış açılarından etiyolojik yorumlarını karşılaştırır.
|
|
5) |
• Sosyal Psikoloji ve temel konularını kavrar
• İtaat ve uyum davranışlarını tanımlar.
• Kabul etme davranışlarını uyum davranışıyla karşılaştırabilir ve analiz eder. |
|
6) |
• Tutum ve tutum çeşitlerini tartışır
• Tutum bileşenlerini birbiriyle karşılaştırabilir.
• Önyargı konusunu tartışır |
|
7) |
• Miligram deneyini ve otoriteye itaat mesajını tartışabilir.
• Asch ve Sherrif deneyleriyle uyum sürecini tartışabilir.
• Toplumsal cinsiyet konusunu tartışır |
|
8) |
Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirilmesi |
|
9) |
• Kişilik kuramlarını tanımlar
• Freud ve psikanaliz konusunu tartışır
• Neo freudyenleri karşılaştırabilir |
|
10) |
• Kişilik Kuramları ve kuramcılarını karşılaştırır
• Erikson ve psikosyal gelişime yönelik kişilik kuramını analiz eder.
• Yaşam boyu gelişimden yola çıkarak psikososyal gelişim kuramını tartışabilir.
|
|
11) |
• Bilişsel Psikolojiyi tanımlar
• Duyum ve algı arasındaki farkları analiz eder
• Dikkat ve bellek konularını tartışır |
|
12) |
• Öğrenme Psikolojisine giriş
• Klasik Koşullanma konusunu analiz eder
• Edimsel Koşullanma konusunu tanımlar
|
|
13) |
• Klinik psikolojinin temel alanlarını tanımlar
• Duygu durum bozukluklarını analiz eder
• Psikopatolojinin tanılaması üzerine tartışır |
|
14) |
• Anksiyete bozukluklarını tanımlar
• Psikotik bozuklukları tartışır
• Çocukluk döneminde psikopatoloji konularını tartışır. |
|
15) |
• Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
3 |
4) |
Çocukların farklı gelişim alanlarını (bilişsel, sosyal-duygusal, psikomotor, özbakım, dil ) desteklemeye yönelik bilgi ve becerilerini uygulamaya geçirebilir |
3 |
5) |
Okul öncesi dönemdeki farklı eğitim modelleri ve bunların uygulamaları hakkında bilgi sahibidir |
|