CGL118 Davranış Bilimleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGL118
Ders İsmi: Davranış Bilimleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU NAZ BOZOK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FUNDA AYRA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencileri genel psikoloji kavramlarıyla tanıştırmaktır. Psikolojinin sağlık, gelişim, bilişsel, deneysel, sosyal gibi alanlarıyla öğrencilerin tanıştırıldığı bu derste araştırma teknikleri gibi psikoloji biliminin ilgili olduğu konularda kısaca özetlenecektir.
Dersin İçeriği: • Psikolojinin çeşitli alanlarını tanımlar.
• Gelişim psikolojisi, bilişsel psikoloji, öğrenme psikolojisi gibi alanların birbirleriyle karşılaştırabilir.
• Farklı yaklaşımların birbirlerine benzerlik ve farklılıklarını tartışabilir.
• Sosyal psikoloji kavramlarını tanımlar
• Tepkisel ve edimsel öğrenme kuramlarını tanımlar ve tartışır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Psikolojinin çeşitli alanlarını tanımlar
2.1) • Gelişim psikolojisi, bilişsel psikoloji, öğrenme psikolojisi gibi alanların birbirleriyle karşılaştırabilir
2.2) • Farklı yaklaşımların birbirlerine benzerlik ve farklılıklarını tartışabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve dersin tanımı Sunumlar
1)
2) • Gelişim psikolojisine giriş konularını tartışır • Temel gelişim teoristlerinden Piaget ve bilişsel gelişim konularını analiz eder. • İşlem öncesi dönem ve duysal motor dönem evrelerini karşılaştırır.
3) • Gelişim psikolojisinin temel kuramlarından Vygotsky ve bilişsel gelişimi karşılaştırabilir • Vygotsky ve Piaget’nin yaklaşımlarını tartışır • Soyut ve somut işlemsel dönemleri karşılaştırır.
4) • Yaşam boyu gelişim kavramını tanımlar • Gelişimsel bozukluklar üzerine tartışabilir • Gelişimsel bozukların farklı bakış açılarından etiyolojik yorumlarını karşılaştırır.
5) • Sosyal Psikoloji ve temel konularını kavrar • İtaat ve uyum davranışlarını tanımlar. • Kabul etme davranışlarını uyum davranışıyla karşılaştırabilir ve analiz eder.
6) • Tutum ve tutum çeşitlerini tartışır • Tutum bileşenlerini birbiriyle karşılaştırabilir. • Önyargı konusunu tartışır
7) • Miligram deneyini ve otoriteye itaat mesajını tartışabilir. • Asch ve Sherrif deneyleriyle uyum sürecini tartışabilir. • Toplumsal cinsiyet konusunu tartışır
8) Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirilmesi
9) • Kişilik kuramlarını tanımlar • Freud ve psikanaliz konusunu tartışır • Neo freudyenleri karşılaştırabilir
10) • Kişilik Kuramları ve kuramcılarını karşılaştırır • Erikson ve psikosyal gelişime yönelik kişilik kuramını analiz eder. • Yaşam boyu gelişimden yola çıkarak psikososyal gelişim kuramını tartışabilir.
11) • Bilişsel Psikolojiyi tanımlar • Duyum ve algı arasındaki farkları analiz eder • Dikkat ve bellek konularını tartışır
12) • Öğrenme Psikolojisine giriş • Klasik Koşullanma konusunu analiz eder • Edimsel Koşullanma konusunu tanımlar
13) • Klinik psikolojinin temel alanlarını tanımlar • Duygu durum bozukluklarını analiz eder • Psikopatolojinin tanılaması üzerine tartışır
14) • Anksiyete bozukluklarını tanımlar • Psikotik bozuklukları tartışır • Çocukluk döneminde psikopatoloji konularını tartışır.
15) • Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Psikolojiye Giriş, Rod Plotnik.
Kaknüs
Diğer Kaynaklar: Psikolojiye Giriş, Rod Plotnik.
Kaknüs


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir 4
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir 4
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Arazi Çalışması 15 1 15
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 120