Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere proje dersi tanıtılır.
• Dersin amacı belirtilir.
|
Projenin nasıl hazırlanacagı ve süreçleri tartışılır.
Projenin teması hakkında araştırma ödevi verilir. Bir sonraki ders haftasında bu ödev doğrultusunda tema önerileri belirlenecektir. |
2) |
Öğrencinin giyim projesi oluşturmasına yönelik tasarıma ilişkin temel bilgileri teorik ve uygulamalı olarak edinmesini amaçlar.
Giyim projenin içeriği
|
Bir projenin hazırlanma süreçleri teorik olarak anlatılır.
Ödev olarak verilen araştırmalar ders içerisinde incelenir. Tema olabilecek konular üzerinde tartışılır.
Projeye yön verecek tema hakkında araştırmalar yapılması ev ödevi olarak verilir. Ödevin bir sonraki hafta derste sunumu yapılacaktır.
|
3) |
• Öğrencinin tasarımına ilişkin temel bilgileri teorik ve uygulamalı olarak edinmesini ve bunun sonucunda bir giysi tasarım projesi geliştirebilmesi amaçlanır.
• Temanın seçimi.
|
Ödev olarak verilen araştırmalar sonucu giyim projesinin oluşumuna destek olacak tema belirlenir . Bulunan görsel ve metinsel kaynaklar bir sunum panosu haline getirilir.
Sunum panosunun tamamlanması ev ödevi olarak verilir.Bu ödev bir sonraki hafta kontrol edilecektir. |
4) |
• Projeye başlangıç.
• Koleksiyonun hedef sezonu belirlenir.
|
Bir sonraki yılın ilkbahar yaz sezonu hedef alınarak koleksiyonun sezonu belirlenir. Bu çalışma ile tasarımların sezona göre nasıl şekilleneceği anlatılır. Konu üzerine tartışılır.
Hedef sezona göre koleksiyonda kullanılacak renklerin araştırılması ev ödevi olarak verilir. Bu ödev bir sonraki hafta kontrol edilecektir. |
5) |
• Projeye başlangıç.
• Seçilen temaya göre giyim tasarımı süreci başlatılır.
|
Belirlenen tema sezon ve renk araştırmasından sonar kumaş ve malzeme seçimlerine geçilir.
Giysi tasarımlarına yön verecek örnek kumaşlar ve malzemeler araştırılır. Buluınulan kumaş ve malzeme örnekleri bir sonraki ders haftasında projeye, temaya ve sezona uygunlukları açısından değerlendirilecektir. |
6) |
• Projeye geçiş
• Projenin eskiz çalışmalarına başlangıç yapılır.
|
Aşamalı bir şekilde eskiz çalışmalarına geçilir. Tasarımın her aşaması eskizde ifade edilir. Yapılan eskizler ders esnasında tartışılarak düzeltmeleri yapılır.
Eskiz çalışması ev ödevi olarak verilir.
|
7) |
• Projeye geçiş
• Eskiz çalışmalarına devam edilir.
|
Eskiz çalışmalarına devam edilir. Yapılan eskizler ders esnasında tartışılarak düzeltmeleri yapılır.
Eskiz çalışmaları yeterli miktarda olana kadar tamamlanması ev ödevi olarak verilir. Vize sınavından sonra yapılan bu eskizlerden proje için 4 adet giysi çeçilecektir.
|
8) |
• Ara sınav
• Ara sınav
|
Dosya değerlendirmesi yapılır.
Değerlerndirme yapılır. |
9) |
• Giysi uygulamalarına geçiş
• Giyim tasarımının proje uygulama süreci başlatılır.
|
Yapılmış olan eskizler içerisinden 4 adet giysi seçimi yapılır. Bu tasarımların proje kapsamında 38 beden bayan giysisi olacak şekilde birebir boyutlarda uygulanması istenilir.
Giysiler için gerekli malzeme alımı yapılır. |
10) |
• Giysi uygulamaları.
• Giyim tasarımının proje uygulama süreci devam eder.
|
Seçilmiş olan giysi tasarımlarının kalıpları hazırlanmaya başlanılır. Hazırlanılan kalıplar tualden (amerikan bezi) denenilir, provası ve kalıp düzeltmeleri yapılır.
Giysiler için gerekli malzeme alımı yapılır. |
11) |
• Giysi uygulamaları.
• Giyim tasarımının proje uygulama süreci devam eder.
|
Seçilmiş olan giysi tasarımlarının kalıpları hazırlanmaya başlanılır. Hazırlanılan kalıplar tualden (amerikan bezi) denenilir, provası ve kalıp düzeltmeleri yapılır.
Giysiler için gerekli malzeme alımı yapılır.
|
12) |
• Giysi uygulamaları.
• Giyim tasarımının proje uygulama süreci devam eder.
|
Giysiler orijinal kumaşlarından kesilmeye ve dikilmeye başlanılır. Gerekli son düzenlemeleri yapılır.
Koleksiyonun dosya sunum hazırlığı yapılır. |
13) |
• Giysi uygulamaları ve projenin genel hatlarıyla tamamlanması.
• Giyim tasarımının proje uygulama süreci devam eder.
|
Giysilerin orijinal kumaşlarından kesilmesine ve dikilmesine devam edilir. Gerekli son düzenlemeleri yapılır.
Oluşturulan projenin dosya ile sunum süreci başlatılır.
Oluşturulan projenin dosya ile beraber uygulamalarının sunum süreci tamamlanır.
|
14) |
• Giysi uygulamaları ve projenin genel hatlarıyla tamamlanması.
• Giyim tasarımının proje uygulama süreci devam eder.
|
Giysilerin orijinal kumaşlarından kesilmesine ve dikilmesine devam edilir. Gerekli son düzenlemeleri yapılır.
Oluşturulan projenin dosya ile sunum süreci başlatılır.
Oluşturulan projenin dosya ile beraber uygulamalarının sunum süreci tamamlanır.
|
15) |
• Final Sınavı |
Dosya sunumu yapılır.
Dönem sonu değerlendirmesi yapılır.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
5) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |