MMDT214 Moda Resmiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMDT214
Ders İsmi: Moda Resmi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYDA SANCAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel sanat eğitiminde geliştirdikleri çizim yeteneklerini, mesleki olarak moda çizimini gerçekleştirebilecekleri her türlü doku, biçim ve renk öğelerini kullanarak desen çizimi, silüet ve giydirme detayları, kumaş dokuları gibi kolleksiyon hazırlamak için gerekli görselleri çizgiye aktarabilecek duruma getirilir.
Dersin İçeriği: • Temel desen insan anatomisi çizim prensiplerini öğrenecek.
• Boyama tekniklerine hakim olacak.
• Perspektif kurallarını öğrenecek.
• Tasarımlarını daha hızlı oluşturacak.
• Teknik giysi modelleri nin çizimini yapabilecek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Temel desen insan anatomisi çizim prensiplerini öğrenecek. • Boyama tekniklerine hakim olacak. • Perspektif kurallarını öğrenecek. • Tasarımlarını daha hızlı oluşturacak. • Teknik giysi modelleri nin çizimini yapabilecek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilere ders ve gerekli malzeme listesi tanıtılır. • Dersin anahatları tartışılır. Ders planı tartışılır. Müfredat incelenir.
2) • İnsan anatomisi incelenir. • İnsan anatomisi İnsan anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapar.
3) • Kadın Vücudunun anatomisi incelenir. • Kadın figürü Kadın vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapar.
4) • Kadın Vücudunun anatomisi incelenir. • Kadın figürü Kadın vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapar.
5) • Erkek vücudunun anatomisi incelenir. • Erkek figürü Erkek vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapar.
6) • Erkek vücudunun anatomisi incelenir. • Erkek figürü Erkek vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapar.
7) • Erkek vücudunun anatomisi incelenir. • Erkek figürü Erkek vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapar.
8) • Ara sınav • Ara sınav Uygulama sınav yapılır. Değerlendirme yapılır.
9) • Çocuk vücudunun anatomisi incelenir. • Çocuk figürü Çocuk vücudunun anatomisi üzerinde çalışır. Çizim pratikleri yapılır.
9) • Çocuk vücudunun anatomisi incelenir. • Çocuk figürü Çocuk vücudunun anatomisi üzerinde çalışır. Çizim pratikleri yapılır.
10) • Çocuk vücudunun anatomisi incelenir. • Çocuk figürü Çocuk vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapılır.
11) • Bebek vücudunun anatomisi incelenir. • Bebek figürü Bebek vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapılır.
12) • Bebek vücudunun anatomisi incelenir. • Bebek figürü Bebek vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapılır.
13) • Özgün çizim çalışmaları • Özgün çizim çalışmaları Özgün çizim çalışmamları yapılır. Çizim pratikleri yapılır.
14) • Özgün çizim çalışmaları • Özgün çizim çalışmaları Özgün çizim çalışmamları yapılır. Çizim pratikleri yapılır.
15) • Final Sınavı • Final Sınavı Uygulamalı sınav yapılır. Dönem sonu değerlendirmesi yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyalleri haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Heads -Nancy Riegelman
Figure Drawing For Fashion Design – Elisabetta ‘Kuky’ Drudi / Tiziana Paci
Sewing Techniques - Mayra Coles,Singer Sewing Encyclopedia - Basic Sewing Techniques.,Pattern Preparation: Skirt- Pants-
Jones Sue Jenkyn, Moda Tasarımı, İstanbul 2009
Öztuna Yakup H., Görsel İletişimde Temel Tasarım, İstanbul 2007
Baş Naciye, Moda İllüstrasyonu Stilistlik, İstanbul 2004
Olgaç Pınar, Moda Resmi, İstanbul 2005

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 16 48
Proje 16 16
Ödevler 13 39
Ara Sınavlar 16 16
Final 16 16
Toplam İş Yükü 177