Moda Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMDT214 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Resmi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYDA SANCAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel sanat eğitiminde geliştirdikleri çizim yeteneklerini, mesleki olarak moda çizimini gerçekleştirebilecekleri her türlü doku, biçim ve renk öğelerini kullanarak desen çizimi, silüet ve giydirme detayları, kumaş dokuları gibi kolleksiyon hazırlamak için gerekli görselleri çizgiye aktarabilecek duruma getirilir. |
Dersin İçeriği: | • Temel desen insan anatomisi çizim prensiplerini öğrenecek. • Boyama tekniklerine hakim olacak. • Perspektif kurallarını öğrenecek. • Tasarımlarını daha hızlı oluşturacak. • Teknik giysi modelleri nin çizimini yapabilecek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Öğrencilere ders ve gerekli malzeme listesi tanıtılır. • Dersin anahatları tartışılır. | Ders planı tartışılır. Müfredat incelenir. |
2) | • İnsan anatomisi incelenir. • İnsan anatomisi | İnsan anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapar. |
3) | • Kadın Vücudunun anatomisi incelenir. • Kadın figürü | Kadın vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapar. |
4) | • Kadın Vücudunun anatomisi incelenir. • Kadın figürü | Kadın vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapar. |
5) | • Erkek vücudunun anatomisi incelenir. • Erkek figürü | Erkek vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapar. |
6) | • Erkek vücudunun anatomisi incelenir. • Erkek figürü | Erkek vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapar. |
7) | • Erkek vücudunun anatomisi incelenir. • Erkek figürü | Erkek vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapar. |
8) | • Ara sınav • Ara sınav | Uygulama sınav yapılır. Değerlendirme yapılır. |
9) | • Çocuk vücudunun anatomisi incelenir. • Çocuk figürü | Çocuk vücudunun anatomisi üzerinde çalışır. Çizim pratikleri yapılır. |
9) | • Çocuk vücudunun anatomisi incelenir. • Çocuk figürü | Çocuk vücudunun anatomisi üzerinde çalışır. Çizim pratikleri yapılır. |
10) | • Çocuk vücudunun anatomisi incelenir. • Çocuk figürü | Çocuk vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapılır. |
11) | • Bebek vücudunun anatomisi incelenir. • Bebek figürü | Bebek vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapılır. |
12) | • Bebek vücudunun anatomisi incelenir. • Bebek figürü | Bebek vücudunun anatomisi üzerinde çalışılır. Çizim pratikleri yapılır. |
13) | • Özgün çizim çalışmaları • Özgün çizim çalışmaları | Özgün çizim çalışmamları yapılır. Çizim pratikleri yapılır. |
14) | • Özgün çizim çalışmaları • Özgün çizim çalışmaları | Özgün çizim çalışmamları yapılır. Çizim pratikleri yapılır. |
15) | • Final Sınavı • Final Sınavı | Uygulamalı sınav yapılır. Dönem sonu değerlendirmesi yapılır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ödev materyalleri haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Heads -Nancy Riegelman Figure Drawing For Fashion Design – Elisabetta ‘Kuky’ Drudi / Tiziana Paci Sewing Techniques - Mayra Coles,Singer Sewing Encyclopedia - Basic Sewing Techniques.,Pattern Preparation: Skirt- Pants- Jones Sue Jenkyn, Moda Tasarımı, İstanbul 2009 Öztuna Yakup H., Görsel İletişimde Temel Tasarım, İstanbul 2007 Baş Naciye, Moda İllüstrasyonu Stilistlik, İstanbul 2004 Olgaç Pınar, Moda Resmi, İstanbul 2005 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 3 |
4) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 3 |
5) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 16 | 48 |
Proje | 16 | 16 |
Ödevler | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 16 | 16 |
Final | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 177 |