MMDT129 Moda Tasarımında Temel Sanat İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMDT129
Ders İsmi: Moda Tasarımında Temel Sanat
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYDA SANCAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tasarımın temel öğeleri olan Biçim, Doku, Renk değerleri ile ilgili bilgiler verilerek, çizim teknikleri ve yöntemleri uygulamalı olarak işlenir. Öğrencinin, tasarı ve tasarım sürecinde başarılı çalışmalar yapabilmesi için temel olan tüm konular verilir. Bu aşamada çalışmalar çizime yönelik çeşitli araç ve gereçler kullanılarak gerçekleştirilir.

Dersin İçeriği: • Öğrenci özgün tasarımlarını yapar.
• Öğrenci disiplinlerarasılığı kavramıştır.
• Öğrenci deneyimlerini kendi alanında da kullanabilir ve yaratıcı fikirler oluşturabilir.
• Öğrenci günümüz sanatı ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon geliştirmiş olur.
• Öğrenci sanat ve tasarım formasyonunda temel bilgilerle donanmış olur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarımın temel öğeleri olan Biçim, Doku, Renk değerleri ile ilgili bilgiler verilerek, çizim teknikleri ve yöntemleri uygulamalı olarak işlenir. Öğrencinin, tasarı ve tasarım sürecinde başarılı çalışmalar yapabilmesi için temel olan tüm konular verilir. Bu aşamada çalışmalar çizime yönelik çeşitli araç ve gereçler kullanılarak gerçekleştirilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Nokta ve Çizgi • Nokta ve çizgi ile yüzey düzenlemek Öğrenci, uygun tasarım atölyesi ortamı sağlandığında, nokta-çizgi ile ilgili kavramlar doğrultusunda, uygun araç ve gereçleri kullanarak nokta ve çizgi uygulamaları yapabilecektir. Öğrencinin konu ile ilgili araştırma yapması ve ortamda gerekli araçların bulundurulması sağlanmalıdır.
2) • Nokta ve Çizgi • Nokta-Çizgi ile İlgili Kavramları Analiz Etmek Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar yapmak Etüt ve Obje Çizimi Yapmak
3) • Açık-Koyu, Işık-Gölge • Öğrenci, uygun tasarım atölye ortamı sağlandığında, açık-koyu, ışık gölge ile ilgili kavramları doğru olarak uygulayabilecektir. Açık-koyu, ışık-gölge ile ton çubuğu, hacimli yüzey ve değişik objelerin yüzey karakterini tekniğine uygun uygulayabilecektir. Sanat eserini tekniğine uygun yorumlayabilecektir. Etüt ve Obje Çizimi Yapmak
4) • Etüt ve Obje Çizimi Yapmak • Form Çağrışımları ve Kompozisyon ile İlgili Kavramları Analiz Etmek İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak Form çağrışımları ile ilgili araştırma-veri toplamak
5) • Etüt ve Obje Çizimi Yapmak • Kompozisyon Öğelerini Yorumlamak İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak Resim sergileri gezerek, basılı ve görsel kaynaklardan yararlanarak gözlem yapması sağlanmalıdır.
6) Etüt ve Obje Çizimi Yapmak Zemin-Biçim İlişkilerini Analiz Etmek İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak Form için gerekli araç-gereçleri hazırlamak, Tasarı ilkelerini kullanarak uygulama yapmak
7) • Renk • Renk Çemberi Uygulaması Yapmak Renk ile ilgili araştırma-veri toplamak, Belirlenen ölçülerde renk çemberini hazırlamak, Guaj boya ile renklendirmek, Örnek çalışmaları incelemek
8) • Ara Sınav • Ara Sınav Sınav soruları çözülür. Sınavda çıkan sorular incelenir.
9) • Doku • Dokulu objelerden hacimli etüdler çalışmak Doku ile ilgili temel kavramlar, Doku çeşitleri ve özellikleri, Araştırma yapmak
10) • Doku • Dokulu objelerden renkli etüdler çalışmak Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak Sunum yapmak
11) • Strüktür • Mum Modelaj Yapmak Özgün strüktür uygulamaları yapmak Strüktür ile ilgili araç-gereç hazırlamak
12) • Strüktür • Mum Modelaj Yapmak Özgün strüktür uygulamaları yapmak Doğal ve atık malzeme toplamak
13) • Perspektif • Üç Boyutlu Obje Formları Oluşturmak Dairenin Perspektifini Çizmek Araştırma-veri toplamak
14) • Perspektif • Üç Boyutlu Obje Formları Oluşturmak Yatay ve Düşey Yüzeyleri Bölmek, Tek kaçış noktalı perspektifle alan bölmek, Çift kaçış noktalı perspektifle alan bölmek, Perspektif çizimi için gerekli araç-gereci hazırlamak
15) FİNAL FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyalleri haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Ahmet Özol – Pastel Yayıncılık 2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Laboratuvar 16 16
Uygulama 16 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Proje 16 16
Ödevler 16 16
Küçük Sınavlar 16 16
Ara Sınavlar 16 16
Final 16 16
Toplam İş Yükü 176