Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Düz makina, ovorlok tanıtımı. Derste kullanılan malzemeler.
Dersin işleyişi hakkında bilgi verilmesi.
• Konfeksiyon araç ve gereçler
|
Dikiş Atölyesi, Uygulama
Makina kullanımı evde pratik yapar. |
2) |
• Düz makinenin iplik geçirme sisteminde mekik masuranın işlevinin anlatılması ve uygulatılması.
• Düz makina
|
Dikiş Atölyesi, Uygulama
Makina kullanımı evde pratik yapar.
|
3) |
• Dikiş egzersizleri cıma ve gaze uygulamaları yapılır.
• Dikiş egzersizleri
|
Dikiş Atölyesi, Uygulama
Dikiş dikme pratikleri yapılır.
|
4) |
• Overlok makinası iplik geçirme ve kullanımı
• Overlok makinası
|
Dikiş Atölyesi, Uygulama
Makina kullanımı evde pratik yapar. |
5) |
• Pens dikişi. Arka ortasına gizli fermuar.Yırtmaç uygulamasının yapılması
• Pervazlı etek
|
Dikiş Atölyesi, Uygulama
Makina kullanımı evde pratik yapar. |
6) |
• Pervazlara tela yapıştırılıp regolesi yapılır. Etek beli temizlenir. Etek ucu katlama işlemi yapılır.
• Pervazlı etek
|
Dikiş Atölyesi, Uygulama
Makina kullanımı evde pratik yapar.
|
7) |
• Pens dikişi. Arka ortasına normal fermuar. Kapalı yırtmaç uygulamasının yapılması
• Kemerli etek
|
Dikiş Atölyesi, Uygulama
Makina kullanımı evde pratik yapar. |
8) |
• Ara Sınav
• Ara Sınav
|
Sınav soruları çözür.
Değerlendirme yapılır.
|
9) |
• Şort kumaşının kesimi. Önde yan cep. Fermuar dikişinin yapılması
• Anform kemeli şort
|
Dikiş Atölyesi, Uygulama
Makina kullanımı evde pratik yapar. |
10) |
• Aplike ceplerin hazırlanması ve arkaya dikimi. Kemerin tela yapıştırılması ve regolesinin yapılması.
• Anform kemeli şort
|
Dikiş Atölyesi, Uygulama
Pratik yapar.
|
11) |
• Yanların birleştirilmesi. Kemerin beden monte edilmesi
• Anform kemeli şort
|
Dikiş Atölyesi,
Ödev: Şort paçasının katlanması, ilik açma, düğme dikme işlemlerinin yapılması. 12. Haftada teslim edilmesi.
|
12) |
• Gömlek kesimi. Pens dikişi. Pat dikişinin yapılması
• Bayan gömlek
|
Dikiş Atölyesinde pratik yapılır.
Pratik yapar.
|
13) |
• Manşet ve yaka telaları yapışır dikime hazırlanır. Bedene manşet ve yaka takılır.
• Bayan gömlek
|
Dikiş Atölyesi, Uygulama
Pratik yapar.
|
14) |
• Manşet ve yaka telaları yapışır dikime hazırlanır. Bedene manşet ve yaka takılır.
• Bayan gömlek
|
Dikiş Atölyesi, Uygulama
Pratik yapar. |
15) |
• Final Sınavı
• Final Sınavı
|
Sınav soruları çözülür.
Dönem sonu değerlendirmesi yapılır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
3 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
5) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |