Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL120 | ||||||||
Ders İsmi: | İletişim Bozuklukları ve İşaret Dili | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FUNDA AYRA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | işitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | işitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları | |
2) | El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları | |
3) | 3 Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları | |
4) | 4 İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları | |
5) | El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları | |
6) | İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları | |
7) | Selamlaşma Hal hatır sorma Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları | |
8) | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları | |
9) | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları | |
10) | proje sunumları | |
11) | ara sınav | |
12) | proje sunumları | |
13) | proje sunumları | |
14) | proje sunumları | |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | ders slaytları |
Diğer Kaynaklar: | Makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 92 |